Welsh sekt.C-hingstar i Skåne?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Victovie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 152

Victovie

Trådstartare
Ja, vilka sekt.C-hingstar finns att tillgå här nere i Skåne? Har varit inne och tittat på Svenska welshponny och cob föreningens hemsida, men infon känns lite halvdan, saknas en del bilder också. Finns det fler sidor som ni kan tipsa om med info om welshhingstarna?

Sv: Welsh sekt.C-hingstar i Skåne?

Colnevalley Rasgall står på station i Ängelholm, han är snygg, tycker jag. Cynorian Misty Prince sökte ny station såg jag, kolla var han hamnar. Han är min favorit:love:
Annars är det nog lite tunnsått med C-hingstar neråt landet..

Ja, vilka sekt.C-hingstar finns att tillgå här nere i Skåne? Har varit inne och tittat på Svenska welshponny och cob föreningens hemsida, men infon känns lite halvdan, saknas en del bilder också. Finns det fler sidor som ni kan tipsa om med info om welshhingstarna?

SWF:s hemsida uppdateras flera gånger i veckan.
Är informationen "halvdan" deror det på att hingstägarna inte lämnar in uppgifter till webbmaster. Det måste väl ändå var hingstägarnas eget ansvar att leverera bilder !!
Förslagsvis kan du gå in på SWF:S sida "uppfödare" (där du kan söka på både stuterinamn och efternamn, förnämligt, tycker jag) där ser du vilka som föder upp sektion C och kan gå in på respektive stuteris hemsida.
Lycka till!

Har varit inne och tittat på Svenska welshponny och cob föreningens hemsida, men infon känns lite halvdan, saknas en del bilder också.

Jag undrar vad du menar, vilken info är det du saknar? Det är inte SWFs uppgift att marknadsföra hingstarna, så hingstlistan presenterar hingstar och hingsthållare: sedan är det upp till stoägarna att bilda sig en uppfattning och göra sitt val. Lämpligen genom att kolla på hingsthållarnas hemsidor, ringa (eller maila) hingstägarna/-hållarna och ställa frågor, besöka hingsthållaren, åka på utställningar och/eller hingstvisningar, samt lyssna runt med andra uppfödare efter deras intryck och åsikter.

Finns det fler sidor som ni kan tipsa om med info om welshhingstarna?

Kolla in Moflos fina hingstsida, http://web.telia.com/~u62203247/cindex.html

Okej, ja synd att hingstägarna inte lämnar in lite mer info. All den viktigaste infon som stam, höjd osv. stod med, men för mig som inte har någon koll på stammar bland sekt.C kändes det som att man skulle vilja veta något om deras resultat i övrigt, tex deras poäng. Men då vet jag ialf nu att det är ägarnas ansvar! Trodde först att det var SWF som gjorde det.
Då får jag gå in där och kika, tack!

Okej, ja synd att hingstägarna inte lämnar in lite mer info. All den viktigaste infon som stam, höjd osv. stod med, men för mig som inte har någon koll på stammar bland sekt.C kändes det som att man skulle vilja veta något om deras resultat i övrigt, tex deras poäng. Men då vet jag ialf nu att det är ägarnas ansvar! Trodde först att det var SWF som gjorde det.
Då får jag gå in där och kika, tack!
Den bästa 2-årshingsten welsh sec C, P. Shonnyn (40 p) finns till ett fåtal ston i Läckeby, utanför kalmar, visserligen småland men inte så väldigt långt borta från skåne. Själv kommer jag att använda honom på ett arabsto i år. Jag har hanterat honom dagligen hela vintern och har bara gott att säga om honom. (OBS Jag är inte ägare till honom!!!):banana: :banana: :banana:

Liknande trådar

Avel Jag har ett Welsh Cob sto på 144 cm som jag funderar på att betäcka, så nu letas det hingst. Letar efter hingst med Welsh utseende...
Svar
5
· Visningar
1 706
Avel Nu var det många år sedan jag hängde här, och ännu fler år sedan jag hade mina WM. När jag sålde mina, sa jag att den dagen jag har barn...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: sassiball
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 551
Senast: Magiana
·
Avel Om man som vi, funderar på att låta betäcka ett Nordsvenskt Brukssto med hingst av annan ras, vilken ras skulle kunna vara lämplig då om... 2
Svar
31
· Visningar
4 494
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka