Welsh Mountain

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 140

Ela

Trådstartare
Är det någon som kan tipsa mig om hingst till mitt Welsh Mountain sto?
Hon är efter Verdrefawr Owain och undan Chessi morfar är Pontus.
Hon är runt 118 cm och svart, stickelhårig.
Hon fick 39p på treårs visningen, men enligt dommaren var hon ett bra sto som kunde fått mer poäng om hon hade varit bättre tränad för visningen :angel: (Hon skrek hela tiden efter det andra stoet vi hade med sig och spände sig och ville varken trava eller skritta)

Jag skulle gärna vilja ha en rastypisk hingst med korrekta ben. Gärna isabell eller gulbrun, eller annan ovenlig färg :)

Jag har precis skaffat mig WM och ska nu börja avla. Så alla tips mottages tacksamt :)

Sv: Welsh Mountain

Molstaberg Action Man är jättefin men han är brun :angel:
Henwenfy Towosog (vet inte hur det stavas) är oxå fin jättemörk isabell men han är bara Welsh. Gå in på www.swf.se där finns alla WM hingstarna i Sverige iaf du inte visste men det gjorde du nog:)

OM du betäcker henne med en hingst som inte är skimmel så får du i alla fall garanterat en "ickeskimmel"...

Hur långt är du beredd att åka, till rätt hingst?

molstabergs soprano är ljusbrun!
MolstabergsSoprano-III_small.jpg

Molstaberg Action Man är jättefin men han är brun :angel:
Henwenfy Towosog (vet inte hur det stavas) är oxå fin jättemörk isabell men han är bara Welsh. Gå in på www.swf.se där finns alla WM hingstarna i Sverige iaf du inte visste men det gjorde du nog:)

En liten rättning, Henfynyw Tywysog är en welshponny av cobtyp. Men visst han är läcker:love:
Några hingstar som lämnar gulanlag är Symundsbury Tartar RWM 50 som är gulsvart, Stendyssens Siban, gulbrun, Molstabergs Soprano, gulbrun.
Heniarth Mr Milligan är en pudding som visserligen är skimmel men måste varit född isabell el gulbrun då han har en avkomma som är cremello (Ekbäckens Siskin)

Av dessa så är Mr Milligan och M. Soprano mina favoriter.

Sen finns det flera gulgenshingstar som du hittar på swfs hingstlistor.

Ok, tack :bow: för alla tips Soprano gillar jag :love:
Visst kan jag åka en bit för den rätta men det är alltid bekvämt att hitta någon i närheten.

Vad gillar ni Ekbäckens Sponken RWM 51 ?? Någon som har sett honom vet eller vet nåt mer om honom??

:bump:

Liknande trådar

Avel Jag råkade bli med welsh mountain i november förra året. Stoet heter Twyford Morgana RWM 538 e. Glenwood Drifter u. Twyford Minette ue...
Svar
6
· Visningar
2 990
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Bilköp och hundbur