Welsh cob utställningen, Lerum!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare petuina
  • Startdatum Startdatum
P

petuina

Hej!
Jag har en welsh cob som jag skall ställa ut för första gången. Behöver lite hjälp av er som kan! :) Lite frågor!

*Vad behöver jag ha med mig?
*Man kan rida med kandar, måste man ha dubbel bett?
*Hur lång får manen och svansen vara, vet hur de skall vara klippt men ej hur långt.
*Hästen skall ju visas upp för hand, hur går de till?

Någon som har någon bra bild/film på hur de skall se ut och hur de skall gå till? :laugh:

Väldigt tacksam för svar! ;)

Sv: Welsh cob utställningen, Lerum!

...Jag som sa till dej att på Bukefalos får man alltid tips och råd...men inte i detta fall:o:(

Många av de förut aktiva finns nog på ett annat rent welshforum, liksom många andra ponnyrasentusiaster som hittat "sina" forum, kanske därför ingen sett detta. jag får ju inte länka men sök på welsh och ifokus så kanske du får mer tur.

Oj att ingen svarat ännu.
Jag ska iväg och visa mittt två åriga cobsto i
sommar och vill också ha lite tipps.
Det blir på vanlig sto premiering i och
med halvblodstoet ska stamboksföras

Hej!

jag ska också ställa ut min Wc ibåde rid o ch utställningsklass för första gången i sommar. KUL. Jag är också helt nybörjare. Jag tror att du kan ta kontakt med ngn som ställer ut och fråga. Jag tror att dom med glädje delar med sig hur man gör. På you tube finns det mycket filmer som visar hur det går till på utställningar. Sök på tex. welsh cob show. Jag har själv folk runt om kring mig i mitt stall som kan lite grann så jag ska försöka få dom att hjälpa mig så gott det går. Jag tyckte annars att det ganska tydligt står i proppen vad som gäller vad det gäller utrustning. Jag har även ringt och frågat den som står för övriga frågor i proppen. Dom delar gärna med sig.

Lycka till i sommar med utstälningen och ha så kul!! (Vi kanske ska på samma utställning) Vi ska va med¨på Riksutställningen utanför Eskilstuna.

Hej!
Jag har en welsh cob som jag skall ställa ut för första gången. Behöver lite hjälp av er som kan! :) Lite frågor!

*Vad behöver jag ha med mig?
*Man kan rida med kandar, måste man ha dubbel bett?
*Hur lång får manen och svansen vara, vet hur de skall vara klippt men ej hur långt.
*Hästen skall ju visas upp för hand, hur går de till?

Någon som har någon bra bild/film på hur de skall se ut och hur de skall gå till? :laugh:

Väldigt tacksam för svar! ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 320
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 975
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 855
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 886
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka