Welsh cob hingsten Sea adventure

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tretjak
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 738
Sv: Welsh cob hingsten Sea adventure

Han har ju ett mycket fint påbrå bakåt. På faderns sida har vi Tireinon Spring Song som genomgående lämnar mycket bra avkommor. ... Jag antar att det är Derwen Sea Adventure du menar!
Jag vet tyvärr inte vad som ligger bakom mamman.

Har inte sett någonting i sverige efter honom. Är det en avkomma du tittar på eller är du intresserad av honom?

Har tagit en chansning och köpt en åring efter honom:love: :love:

Endast sett hästen via video och väntar hem honom från Wales om ett par veckor nu. Jättenervöst, första gången jag importerar själv!

Ett litet underverk är det i alla fall, kolsvart m vit bläs, uttrycksfulla rörelser med mycket knä och även bra bakbensaktivitet!

Fick också se ett alldeles underbart litet sto med liknande stam, mörk fux m vita ben, likadan bläs, kraftfull åring med ÄNNU bättre rörelser! Men, men nu är man ju inte gjord av pengar så det får man släppa...

Har ju läst en del på Nätet och på uppfödarens sida men tänkte att det kanske finns flera efter den hingsten som har hittat hit till Sverige.

Har du bilder av han? Kunne tenke med en hest etter han, eller aller helst ville jeg hatt sea, men de har ingen planer om å selge :/

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Robina
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka