Webshells?

Shudde

Trådstartare
Satt och letade efter lite bilder på min gamla ponny som jag trodde jag hade på datorn, hittade dom inte. Kom o tänka på en gammal angelfire hemsida jag hade för evigheter sen, loggade in, och visst där fanns bilderna kvar, blev överlycklig klickade upp dom, valde spara som.. och trodde det var biff.
men nu finns inte bilderna utan bara nåt som heter webshell som är inloggningssidan på angelfire.
Hur ska man göra för att få ner bilderna?
Går det?
 
Du kommer inte igåg adressen till sidan?
Sök på google.se eller nåt efter det sidan heter så kan du hitta dom därigenom... du kan inte logga in eller??
 
jo jag loggar in, och har kolalt bilderna inifrån då dom inte ligger någonstans på sidan, men dom sparas bara i datorn som en Webshell.. Det går alltså inte att spara bilderna i dtorn från angelfire, undrar om det finns ngt sätt att komma runt det?
 
Det går alltid att spara bilder från webbsidor. Ibland är det bara lite mer omständligt. Hur gör du när du försöker spara bilderna?

Ibland försöker de som gjort sidan blockera möjligheten att spara bilder. Det går som sagt inte att blockera helt, men det går att göra det krångligare. Anledningen till blockeringen är förmodligen att de inte vill att man ska spara kopior av deras bilder. Då kanske man ska respektera det.

Men oavsett om det finns något skydd, och oavsett om det står någon copyrighttext eller inte, så är det alltid fotografen som har rättigheten till bilderna, så man ska alltid fråga om lov innan man använder någon annans bild.
 
Alltså; det är min sida. Det är inte jag som tagit alla bilderna, men är det inte jag så är det mamma,pappa eller storebror så det är inte så mkt att fråga om lov om att ta.

Okej, har redan beskrivit det här men ska försöka göra så utförligt som möjligt
1. Jag loggar in på sidan på angelfire
2.öppnar mappen images
3. klickar på den bild jag vill se och väljer "visa"
4.Högerklickar på bilden och väljer sparasom.. skriver in det namn jag vill att bilden ska ha.
5. Kollar i utforskaren där det bara ligger en sparad grej där jag ska ha sprata bilderna, den heter Webshell och öppnar man den kommer man till min inloggningssida på angelfire.

Det verkar som att angelfire på ngt sätt inte vill att man ska ta bilderna?
Bilderna ligger inte ute på nätet utan jag har bara tittat på dom ifrån inloggningssidan
 
Hmmm. Jag vet för lite om Angelfire för att ge dig några konkreta tips. Men när man sparar bilden är det viktigt att se till att det är just bilden man sparar, och inte hela sidan den ligger på. Om sidan använder en massa script så kan det vara bökigt. En möjlighet kan vara att titta bland webbläsarens tillfälliga filer på hårddisken. Ibland går det att hitta bilderna där. Hur du gör beror lite på vilken webbläsare du har. Om man kan html och javascript kan man ibland även titta i källkoden till sidan och lista ut bildadresser utifrån det.

Om man använder webbläsaren Mozilla kan man välja "Page Info" menyn och klicka på "Media"-fliken. Då får man upp en lista över alla bilder och liknande som finns på sidan, och kan lätt spara undan dem. Jag tror inte att det finns någon sådan funktion i Internet Explorer.

Sista utvägen att ta till är att göra en skärmdump. (Ta fram sidan med bilden, håll nere "Alt" och tryck på "Print Screen" på tangentbordet.) Sedan klistrar du in bilden i något bildbehandlingsprogram. Det fungerar för det mesta, men nackdelen är att man får med hela fönstret, och inte bara bilden. Dessutom kan bildkvaliteten bli sämre.
 
Annars så borde det fungera den enkla vägen att högerklicka på bilden och sedan välja kopiera.
Det borde gå att klistra in bilden i en ny fil i ett bildprogram.

Jag provade lite snabbt nu och klistrade in i Paint shop och det fungerade!
:)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 296
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 730
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 229
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp