Webeye, vad är det??

T

Tveket

Som rubriken lyder, vad är Webeye för nåt program?

Någon som vet??

:confused::confused:

Sv: Webeye, vad är det??

#

Q: What is WebEye?

A: WebEye is a Web camera server. WebEye is consisted of 3 components as CCD module, Web server, and networking device. WebEye captures, processes, and transmits digital images through network. As WebEye itself operates as a Web server, it does not require other dedicated server connection as PC does. By installing WebEye itself at the desired site, you may monitor views from remote site.

Tack för svar, men jag förstår fortfarande inte riktigt??? Är det nån sorts spionerings program? :confused:

Det verkar vara ett program som spelar in från webcam och sen skickar ut på nätet. Spionprogram vet jag väl inte riktigt om jag kan kalla det

WebEye är inget vedertaget begrepp, men fwict verkar det vara webb-kameror med inbyggd server från ett visst företag (WebEye Technologies). Dvs det är inget program i sig, utan en webb-kamera som inte behöver en dator; bara att koppla in till nätverket direkt och sen surfa in på den. Axis tillverkar också sådana produkter.

Liknande trådar

Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
320
Senast: Happimess
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan...
2
Svar
34
· Visningar
810
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Gamla hösilagebollar
  • Strö i boxen