Webbstandard

Butros

Trådstartare
Finns det någon offentlig statistik över vilken skärmupplösning som är vanligast? Finns det någon rekommenderad standard för webbplatser, när det gäller bild- och textstorlek?

Min uppfattning är att groteska typsnitt har blivit vanligare och att man ofta väljer att skriva dem i en ganska liten storlek. Är det en allmän trend?

Jag är tacksam för alla råd, för att kunna göra en webbplats som blir lättläst lagom stor på skärmen för så många som möjligt.
 
Sv: Webbstandard

Lättast är väll att lägga sitén centrerad i en ram. Ramen anpassar man efter 800*600 (Då plockar du 99,99% av alla andvändare, de sista får ha sidan lite konstig).

Vad det gäller text är det väll stilrent som gäller. Bilder är ju en fördel om de inte tar halva dagen att ladda.
 
Sv: Webbstandard

Jaa, många sidor mobbar mig.. :(

Jag har 600*800 och pga nåt skumt fel i dtaorn går inte de inställningarna att ändra... :( Buke är bara en av de sidor som ser mkt skum ut för tillfället. :p
 

Liknande trådar

C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 541
Senast: Guld
·
C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 695
Senast: Animor
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 859
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp