Webbers / stigläder med T-spänne

Rimfaxe

Trådstartare
Jag behöver köpa ett par stigläder till min dressyrsadel med singelkåpa och vill då hitta ett par webbers eller stigläder med T-spänne i bra kvalitet. Jag har ett par från Hööks hemma och de är väl okej, men jag skulle vilja hitta ett par med bättre/mjukare skinnkvalitet. Vad har ni för tips? :)

Jag behöver köpa ett par stigläder till min dressyrsadel med singelkåpa och vill då hitta ett par webbers eller stigläder med T-spänne i bra kvalitet. Jag har ett par från Hööks hemma och de är väl okej, men jag skulle vilja hitta ett par med bättre/mjukare skinnkvalitet. Vad har ni för tips? :)

Equipe har några bra. Mjuka, fina och med nylonkärna.

Jag har prestige ideal dressage, de är fina. Jag har dock "hoppstorlek" med mina korta ben.

Är de tunnare eller tjocka?

Jag kikade på de jag har från Hööks och de var ganska tjocka, men allt är ju relativt. :)
Jag tycker nog att alla prestiges stigläder är rätt tjocka, det blir ju det med nylonkärnan också. Eller menar du breda? Jag tycker i alla fall mycket bra om dem. Har vanliga på hoppsadeln, också från prestige.

Jag tycker nog att alla prestiges stigläder är rätt tjocka, det blir ju det med nylonkärnan också. Eller menar du breda? Jag tycker i alla fall mycket bra om dem. Har vanliga på hoppsadeln, också från prestige.
Jo jag menar tjockleken i och med nylonkärnan och skinnet utanpå. :) En del stigläder blir så tjocka att det kan vara lite svårt att få dem igenom stigbygelns fäste. :(

Bra att höra att du gillar dina, och tack för tipset om dem! :)

Jag har Bates kalvskinn med syntetskärna, väldigt prisvärda!
Jag kollade på dessa och det verkar som om man inte trär igenom T-spännet helt till utsidan. Ser snyggt ut. :) Har skinnet i dina hållit sig fint på utsidan, eller blir det bubbligt av T-spännet med tiden?

Jo jag menar tjockleken i och med nylonkärnan och skinnet utanpå. :) En del stigläder blir så tjocka att det kan vara lite svårt att få dem igenom stigbygelns fäste. :(

Bra att höra att du gillar dina, och tack för tipset om dem! :)
Jag förstår precis, jag upplever det inte som ett problem med webbers eftersom man krånglar på dem och sedan sitter de där. Man behöver inte dra igenom dem varje dag.

Jag kollade på dessa och det verkar som om man inte trär igenom T-spännet helt till utsidan. Ser snyggt ut. :) Har skinnet i dina hållit sig fint på utsidan, eller blir det bubbligt av T-spännet med tiden?
Jag har både till hoppsadeln och dressyrsadeln och av dessa fyra har det blivit ett litet märke på en av dem. Syns dock inte då man drar ner skyddet ovanför

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 347
Senast: Enya
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix