Vulcan värmeskydd

Sv: Vulcan värmeskydd

Hej

För typ hundra år sedan sålde H**ks dem, men idag har jag faktiskt inte sett att dom säljs som häst produkter någonstans.

Jag tror att Back om track har ersatt dom produkterna på marknaden.

Okej, men var hittar man back on track då? H**ks har ju de tjocka b o t paddarna men de ser så klumpiga ut att linda ridbandage med, jag är ute efter vulcans tunna med blått på utsidan och rött på insidan som 'är underbara att linda med...
B o T ryggstycke eller liknande då? Var kan man hitta och vad kostar de?

Jag är oxå intresserad av att veta var man kan få tag på vulcan till häst. Både "paddarna" och hasvärmarna.

De måste finnas på marknaden någonstans...

Och någon får gärna förklara skillnaderna mellan Bo T och Vulcan, både för och nackdelar...

Jag tror inte att vulcanskydden tillverkas längre. Jag var och letade till mig själv för ett tag sedan i sportbutiker, och hon jag pratade med där sa att de hade slutat ta in vulcanskydd sedan länge och att hon inte trodde att de fanns längre. Däremot så fanns det andra märken.

Vet dock inte säkert om det stämmer eller ej.
Däremot så kan jag rekomendera BoT, funkar suveränt på min häst, har ryggvärmaren som hon står med över natten, är mjuk och avslappnad i ryggen dagen efter.

Jag tror inte att vulcanskydden tillverkas längre. Jag var och letade till mig själv för ett tag sedan i sportbutiker, och hon jag pratade med där sa att de hade slutat ta in vulcanskydd sedan länge och att hon inte trodde att de fanns längre. Däremot så fanns det andra märken.

Vet dock inte säkert om det stämmer eller ej.
Däremot så kan jag rekomendera BoT, funkar suveränt på min häst, har ryggvärmaren som hon står med över natten, är mjuk och avslappnad i ryggen dagen efter.

om du mejlar dem (finns adress på deras sida) att du vill ha prislista.. broshyrer och sånt får du med från dem...

Vulcan tillverkar inte hästskydd längre iaf, många år sen de slutade med det. jag jagade Vulcantäcke som en besatt, och ringde tillslut tillverkaren som talade om att de bara tillverkar armbågsskydd etc till människor. Och det här är fem år sen, så..

FAN att jag inte köpte ett täcke när Hööks reade ut sina..

Varför slutar man med en sådan underbar uppfinning, jag hade ingen användning för ett vulcantäcke då, men NU har jag!!!

HEj

Är det till alla fyra benen du behöver paddar?

jag har nämligen ett gammalt skritt täcke från vulcan som jag själv har börjat klippa paddar av.

Skulle kunna klippa till två st till dig om det räcker.

Har även ett täcke, och halskrage, men dom vill jag helst inte ha sönder.

Om du hade lust att klippa två till mig så skulle jag jubla av glädje... PM:a gärna så kan vi byta adress å så får du säga vad du vill ha för dem...

HEj

jag är så kass på detta med Pm.....

Kan inte du skicka över din adress och gärna en förklaring på hur jag gör för att PM så fixar vi det, Hur stora vill du att dom skall vara?

Då ska man nog hålla hårt i sin Vulcan- "prylar"...;) :D
Har täcket,
4 bandageunderlägg
Knäskydd
Hasskydd,
& 4 benskydd.
Det enda som används är benskydden.
Har även haft en halskrage, men den är "ombyggd", & insatt som rump/ ryggvärmare i ett vanligt täcke.

Kom just på att jag oxå har sånna paddar liggande ngn stans, men vad är det med dom som är så bra, går det inte lika bra med padd o ylle linda? eftersom det heter värme skydd så antar jag att de inte har ngn speciell funktion/verkan?? så om man bara vill öka cirkulationen borde väl vanlig padd fungera?? eller är jag helt ute o cycklar nu?

Liknande trådar

Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
330
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 872
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 487
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar