För två veckor sedan var min 5-åring lite svullen i höger fram och varm ner vid hoven när jag tog in honom från hagen. Han var inte halt. Hovslagaren kom ut och undersökte om det kunde vara en hovböld, men det visade sig istället att han hade trampat "snett" skon lite grann, antagligen när han busat omkring i hagen, och hovslagaren gissade på att han hade vrickat sig. Han tog loss skon och satte rätt den. Jag har nu bara skrittat honom och tagit det lugnt. Svullnaden försvann efter bara någon dag och värmen försvann för ungefär en vecka sedan. Jag tog det säkra för det osäkra och skrittade och red lite lugnt en vecka till, så igår var första gången jag red lite mer ordentligt i ridhuset. Han var inte halt över huvudtaget och superpigg (förstod säkert inte alls varför han skulle vila så länge!). Så jag red på eftersom han kändes så fräsch. Efter ridningen kändes han fin i benet och jag tänkte att "yes, det var nog bara det". Men imorse var han varm i hoven igen och lite, lite svullen. Inte halt. Vad ska detta betyda? Jag har sedan tidigare bokat in en hälsokoll på klinik nästa onsdag, men detta känns så mysko! Har ni några tankar eller funderingar kring vad som kan ha hänt? Brukar det bli så här av en vrickning? Jag låter nog honom vila fram tills att vi ska åka in med honom, känns bara så irriterande då han kändes så himla fräsch och fin igår och inte alls varit halt över huvud taget...