Vom og hundemat till min valp

Miniboll

Trådstartare
Hej, jag har en fråga till alla som ger vom og hundemat till sina hundar. Jag har en 4 månader gammal vit herdehund som jag har tänkt ge VoH valpfoder till. Min fundering är hur mycket ska hon få om dagen? På deras hemsida står det 2% av kroppsvikten till vuxna hundar men att valpar behöver mycket mer än så. Jag förstår ju att det är individuellt men vad kan vara en bra startmängd? Hon väger cirka 13kg.

/Miniboll

Sv: Vom og hundemat till min valp

2-3% av vuxenvikten ger voh som rekommendation och det funkade fint för min. Börja med det (vad du räknae med att hunden väger som vuxen alltså), och anpassa som alltid genom att hålla koll på hullet.

Hunden äter alltså i princip samma mängd hela tiden.

Jaha, ja det var ju inte så svårt. Tack så mycket för hjälpen. :)

2-3% av vuxenvikten är en bra start och så ser du ju om det behövs mer eller mindre.

Man bör tillsätta lite rött kött då och då också eftersom dom baserar sitt foder på kyckling.

Jag ger också 2-3% av vuxenvikten och min är fin i hull och mår kalas! Han får inget rött kött vid sidan av, bortsett från det som finns på benen.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 324
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 920
Senast: ako
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 220
Senast: isafore
·
Hundhälsa Hej! Nu kommer ju min valp hem om ca 2 v. Den är uppfödd på ett bra torrfoder men jag vill helst ge färskfoder, och då vom og hundemat...
Svar
4
· Visningar
1 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka