Volymvikt på soja?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare MadickenII
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 5 359
M

MadickenII

Någon som har lust att hjälpa mig? Jag vill veta vad 1 DL sojamjöl väger. Första vågen var trasig, gick och köpte en ny och den gick genast sönder!

Alltså, någon som vet vad 1 DL soja väger?

Tackar på förhand

Sv: Volymvikt på soja?

1½ dl soja väger 1 hg, så 60 gr låter rimligt i mina öron för 1 dl.

Jag kan annars rekommendera en våg i stallet, en så liten hushållsvåg kostar inte många kronor.

´min erfarenhet är att det kan variera ganska mycket mellan olika partier och därmed i princip från säck till säck om man inte köper så ofta...

skaffa en våg är mitt råd

Jodå, jag har köpt två olika vågar. En fungerade inte ens från början och den andra vägde 1 dl soja till 1,5 hekto. Eftersom jag vet att 1 DL mineralpellets väger 80 g så kontrollvägde jag det. Vågen visade då på 2 hg...

Men det borde alltså ligga på ca 100 g för 1 dl sojamjöl.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 010
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
393
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 174
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka