Volym på lusernhack

amalia

Trådstartare
Är det någon som kan tala om för mig hur mycket 1kg lusernhack är volymmässigt. (Alt. hur mkt 1 liter lusern väger ;) )

Jättetacksam för svar! :)
 
Sv: Volym på lusernhack

Jag vägde igår faktiskt. Beror ju på hur hårt man pressar det i måttet, men jag pressade inte alls, utan fyllde bara måttet. Då vägde 1 liter strax över 300 gram.
Mao, ska man ge 1 kg lucern hack blir det strax över 3 liter i volym.
 
Sv: Volym på lusernhack

Det bästa är ju att väga det varje dag, som man gör med höt.
När jag har fodrat med lusern så har jag ofta lagt det löst och tyckt att jag nog har kommit upp i rätt mängd när jag sett volymen, men det kan skilja med ett antal 100 gram i samma hink när man väger det trots att man tror och "vet" att det borde vara som dagen före...
En våg är det bästa enligt mig.
 
Sv: Volym på lusernhack

men vad gör 100 gr hit och dit när analysvärdena inte är superexakta? finns ju alltid en felmarginal

*bara lilla jag som tycker lite :)*
 
Senast ändrad:
Sv: Volym på lusernhack

När min pålle fick Kraffts Lucern hackad strå i våras mätte jag upp att 1 kg = 5 liter (ganska packat) dvs 1 (packad) liter väger ca 250 g. Tror att det kan variera lite mellan olika partier osv så det är nog bäst att väga själv.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 138
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
907
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 521
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp