Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag vägde igår faktiskt. Beror ju på hur hårt man pressar det i måttet, men jag pressade inte alls, utan fyllde bara måttet. Då vägde 1 liter strax över 300 gram.
Mao, ska man ge 1 kg lucern hack blir det strax över 3 liter i volym.
Det bästa är ju att väga det varje dag, som man gör med höt.
När jag har fodrat med lusern så har jag ofta lagt det löst och tyckt att jag nog har kommit upp i rätt mängd när jag sett volymen, men det kan skilja med ett antal 100 gram i samma hink när man väger det trots att man tror och "vet" att det borde vara som dagen före...
En våg är det bästa enligt mig.
När min pålle fick Kraffts Lucern hackad strå i våras mätte jag upp att 1 kg = 5 liter (ganska packat) dvs 1 (packad) liter väger ca 250 g. Tror att det kan variera lite mellan olika partier osv så det är nog bäst att väga själv.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hästhantering Ett kort instick när det gäller PPID och fång. Det är inte alla hästar med PPID som blir fångkänsliga. En del blir tydligt fångkänsliga...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.