VM i Norrköping

T

thattur

Just nu sitter vi och laddar för att ge massmedia och allmänhet löpande information från VM i Norrköping.

Tävlingarna börjar måndagen den 1 augusti och avslutas söndagen den 7 augusti.

På VM-hemsidan www.icelandichorse2005.se kan du följa evenemanget.

Har du personliga intressen och frågor så får du gärna hänga på den här tråden!

Håkan Lundgren, för Svenska Islandshästförbundet PR Info under VM

Sv: VM i Norrköping

Kommer VM att sändas i TV? Vilka kanaler i så fall? Och vilken tid?

Oklart i skrivande stund, men vi hoppas självklart på referat i TV-sporten.

MVH

Håkan

Hur fort kommer bedömningarna/resultaten komma in på VM-sidan ?
Skrev frågan även i en annan tråd, men tänkte om du läste här först :angel:

Dimmalimm skrev:
Hur fort kommer bedömningarna/resultaten komma in på VM-sidan ?
Skrev frågan även i en annan tråd, men tänkte om du läste här först :angel:

Prel.bedömningarna är redan ute på VM-sidan
// Cicci

Jag har sett det ! Kul att det går snabbt :)

Jag är troligen för trött så här på morgonen, men jag kan inte hitta några resultat på vm-sidan... Var finns de? :smirk:

Under "Resultatlistor" i menyn till vänster. Avelsresultaten hittar du via länk på allra första sidan!

Verkar som att vi har inte mindre än TVÅ svenska ekipage i A-final i T2! Eva-Karin Bengtsson ligger 5:a och Fredrik Rydström 6:a. :banana:

För visst är det väl 6 st i finalen, eller?

Måste man förboka biljett när man ska åka dit en vardag, fredag, eller kan man lösa på plats?
Jag hittade inte på hemsidan vilket??

Anki

Senast ändrad av en moderator:

Båbbe skrev:
Under "Resultatlistor" i menyn till vänster. Avelsresultaten hittar du via länk på allra första sidan!

Verkar som att vi har inte mindre än TVÅ svenska ekipage i A-final i T2! Eva-Karin Bengtsson ligger 5:a och Fredrik Rydström 6:a. :banana:

För visst är det väl 6 st i finalen, eller?

Fredrik startar först i B-final. Vinner han där får han starta i A-final om han vill. Då blir det 6 i A-final. Om den som vinner A-finalen tackar nej blir det bara 5 i A-finalen.
// Cicci

seifur1 skrev:
Måste man förboka biljett när man ska åka dit en vardag, fredag, eller kan man lösa på plats?
Jag hittade inte på hemsidan vilket??

Anki

Biljett går att köpa på plats, men under lördag och söndag kan man inte garanteras inträde om man inte köpt förköp.

Förhoppningen är att vi kan släppa in alla som vill in, men området tål inte hur många som helst.

// Cicci

Hej alla
Idag tillbringade jag eftermiddagen på VM!!! Vilka hästar vilken tölt T1!!! Jag blev nästan tårögd ibland. Har tyvärr inte skrivit upp ett enda resultat men Alexandra och Bragi gjorde en strålande ritt med 8,43. Titelhållaren fick hela 8.80 ohc var en rysning liksom Norske Jarl. OJojoj säger jag bara. MÅnga fina hästar finns det....

Annars tycker jag att platsen verka fungera bra (iallafall om man är publik). Ännu är det inte lerigt där, bra läktare, super med storbildsskärm (men om solen börjar lysa vet jag inte om det kommer att gå att se så bra). Riktigt många butiker där - flera med lite kul saker såsom kakelplattor med i-hästar mm. Det som var negativt är att musiken var för hög (gick knappt att prata på läktarna).

Åker dit imorgon också ohc då ska jag vara där hela dagen :banana:

Kotte

Finalerna på VM

Är det likadant som på "vanliga" tävligar att de 10 bästa går till final (1-5 A-final, 6-10 A-final). Young Rider och seniorer står i samma resultatlista men visst har de skilda finaler.
Anledningen att jag undrar är att min häst pappa (Meitill) kom på delad 13 plats i T2 utagningen men det är 3 YR över i resultatlistan. Kommer jag få se Meitill i en B-final?

thattur skrev:
Just nu sitter vi och laddar för att ge massmedia och allmänhet löpande information från VM i Norrköping.

Tävlingarna börjar måndagen den 1 augusti och avslutas söndagen den 7 augusti.

På VM-hemsidan www.icelandichorse2005.se kan du följa evenemanget.

Har du personliga intressen och frågor så får du gärna hänga på den här tråden!

Håkan Lundgren, för Svenska Islandshästförbundet PR Info under VM

Hej och vad kul att du tar dig tid att vara här på forumet och rapportera! Det uppskattas verkligen!

Hälsningar från Moniq som lånat Djurjourens dator här på VM, för den kan hon ju inte vara utan ;) Sitter här i 5-g pausen, i Djurjourens butiks-stånd, som tur är syns stora bildskärmen härifrån så hon kan följa tävlingarna trots stor kommers i ståndet. Det har gått bra för flera Svenskar, men det kan ni ju läsa om på VMs sida.

Djurjouren och Dreamer hälsar så gott. Håll tummarna så det inte börjar regna, molnen är stora och svarta.

Stor bildskärm :eek: :bow: :bow: :bow:

Saker har hänt sedan sist jag var på VM i Norrköping :D

Moniq och Djurjouren, jag och Eskil kommer lör+sön och letar upp er :love: Vill någon ha tag på mig så har jag 070-6289512

Kanonbra att det är så snabb rapportering på SIF:s VM-sida :bow: så man vet vilka ekipage man kan dregla åt i finalerna!

Jag funderade på samma sak men det finns ju inga YR-finaler i programmet så de är nog helt enkelt insprängda bland seniorerna.

Avundsjuk!!! Jag vill också åka till VM men, jag kan inte... *kastar mig ner och gråter* Hade det varit lite närmre kunde man ju åkt fram tillbaka bara över dagen. Så jag får väl kika på VM-sidan. Den är ju bra!

Alla som är där och ska dit ha det så roligt! Heja och skrik en massa.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka