Vivaldi eller Napoleon

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Arbogamarre
  • Startdatum Startdatum
A

Arbogamarre

Vet någon om det är möjligt att få någon av dessa hingstar som fäder?
Jag vet att Vivaldi bor i USA men är det möjligt att få tag på sperma i Sverige från någon av dem? :)
Tack på förhand!

Napoleon 625 är ju död så det kan vara svårt... :D
Hur det är med Vivaldi 753 vet jag inte men det ska ju gå att importera.

Annars har ju Napoleon fler avkommor, exvis Nelson 993 och Zephyr 829.

Oj då...hehe... :rofl:

Ja då kan det bli svårt... :D

Men Vivaldi?
Hur är andra hingstar efter Napoleon? Eller Vivaldi?

Napoleons bästa son är väl Amiral som det ska finnas kvar sperma efter. Vet dock inte hur dyr den är ;)

Har också för mig att det finns efter Gazpon 740 som hade 9:or och 10:or på gången på sina bruksprov, men tyvärr dog redan 1997.

Har tyvärr inte årets hingstkatalog till hands!

Bernstein är väl en ganska hyfsad hingst efter Napoleon ,han har ju även några söner i svensk avel. :D :D

Bernstein är väl en ganska hyfsad hingst efter Napoleon ,han har ju även några söner i svensk avel. :D :D

Hade faktiskt glömt bort Bernstein :o

Fast jag sätter ändå Amiral högre än Bernstein eftersom Amiral tävlat själv i världseliten, och Bernstein inte tävlat alls! :)

Hej!
Både Gazpon och Vivaldi ägs av Three Crowns farm i USA, där en delägare är svensk. Jag vet att det i alla fall för något år sedan gick att importera därifrån. Den summan som vi pratade om då var helt OK, det som blir extra dyrt är väl på seminstation här i Sverige, eftersom det blir med fruset. Kolla gärna deras hemsida www.threecrownsfarm.com

Jag har haft en underbar kille efter Vivaldi. Tyvärr fick ju Vivaldi inte så många ston här i Sverige, jag tycker han förtjänade fler. I USA är han tydligen mer populär.

vänliga hälsningar Nina

Avkommemässigt sätter jag nog faktiskt Bernstein före Amiral.... trots Amirals tävlingsprestationer.
Särskilt temperaments mässigt, då Bernstein hästarna (obs de jag själv har sett) har varit oerhört trevliga och ridbara! Medan Amiral hästarna många gånger varit betydligt vassare ... (som sin far)

Du har ju redan fått massa tips på Napoleon-avkommor. En som dock är glömd är Nactus 854 som blev A-premierad för ett tag sedan. Han vann sitt bruksprov och var totalt årgångsetta -92. Men han har ju i och för sig inte tävlat själv heller...

Jag ska erkänna att jag bara haft kontakt med en häst efter Bernstein respektive Amiral, men utav dem så föredrog jag den e:Amiral :)

Han finns med på deras hemsida, men enbart via frusen. Så det går att få tag på efter honom.
Och det står faktiskt inget om att han är död, så det var inte lätt för henne att veta.

Jo förvisso, men fakta är att det står på deras hemsida att han är tillgänglig för avel.
Så dom var tydligen sista ägare och har fryst kvar, så han är ju fortfarande tillgänglig i avel via dom som "äger" sperman.

Du har inte denna underbara kille kvar?
Jag har haft en kille på foder efter vivaldi och det var den underbaraste häst jag träffat!! =)
Skulle gärna hitta en sån kille till eller "göra" :D

Tack för alla svar!! :bow:

Hej!
Jo visst vet jag att Gazpon är död sedan flera år, men precis som ni säger finns han fortfarande att få tag i.
Hälsningar Nina

Hade Bernstein inte blivit skadad som ung så hade han med stor sannolikhet varit högt tävlad i dressyr! Det var planen... :)
Tycker att Bernstein har ett underbart temperament som han lämnar till många av sina avkommor! :love:

Temperamentet ...
Hm, vårat sto hon har lite spöken i sitt huvud i bland. Men hennes allra bästa egenskap är hennes vilja och kämparglädje!
Det är en häst som aldrig ger sig.
Det är väll förmodligen därför hon fortfarande lever :love:.

Hennes föl har ärft hennes enorma vilja... :crazy:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
492
Senast: CarEr
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 223
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar