vitt slem i näsborrarna vid ridning.??

S

sweet_red_rose

när jag rider min häst, får hon vitt slem i näsborrarna vad beror det på? hon har ingen feber, och är pigg och glad..?
tacksam för svar

Vitt slem i näsan, kan tyda på någon form av allergisk reaktion.

Gult, är virusrelaterad infektion.

Grön, är baktriell infektion.

Sv: vitt slem i näsborrarna vid ridning.??

Hon kanske bara är "småförkyld", prova att ta det lugnt bara ett par dagar. Mina hästar har också haft så ngn gång, men det har gått snabbt över!

Sv: vitt slem i näsborrarna vid ridning.??

Min häst har något liknande, fast det vita snoret är där ibland, inte alltid vid ansträngning, utan ibland när hon står i hagen bara.

Hon har varit lite fuktig i näsan i ca två veckor och hon har börjat hosta lite nu. Har ingen feber.

Pratade med vet på telefon idag och hon trodde på vanlig förkylning, eller någon allergi, ev mot pollen. Jag fick rådet att vattna hö och halm i en vecka och se vad som händer, och höra av mig igen om det inte blir bättre av det.

/ Maris

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 556
Senast: Liten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 410
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!