C
Crona
Hej har en fråga om ni ger era hästar vitlök ?? Vad ni tycker om det , eller det är bättre med något annat? Luktar gott i stallet när de äter det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Max 15 g pulver och det är ingen fara. Det är bra för hälsan, speciellt hästar som kanske hostar lite. Skulle det vara farligt skulle de inte sälja mer i butikerna!!Det är vitlök som ger blodbrist, oavsett om den är färsk, frystorkad eller i pulver.
Det är inte naturligt för en häst att äta lök.
källhänvisning tack!vill också tillägga att forskning nu visar att vitlök är giftigt för hästar, de kan inte bryta ner det i kroppen. Så NEJ - jag ger ej mina hästar vitlök.
vitlök ger blodbrist vid mycket stora mängder, det är ej testat hur det påverkar hästen vid en mer normal mängd..Det är vitlök som ger blodbrist, oavsett om den är färsk, frystorkad eller i pulver.
Det är inte naturligt för en häst att äta lök.
Källhänvisning tack!!vill också tillägga att forskning nu visar att vitlök är giftigt för hästar, de kan inte bryta ner det i kroppen. Så NEJ - jag ger ej mina hästar vitlök.