vitlök & Hund

miamiSwing

Trådstartare
Kan man ge vitlök för att slippa fästingar på hund? vet en tjej som ger hennes hund vitlök men tänkte de är ju rätt så starkt så är de bra för magen och hjälper de nu mot fästingar?

Sv: vitlök & Hund

Vitlök är (precis som alla andra lökar) giftigt för hundar, så det bör man inte ge alls tycker jag.

Det skapar blodbrist, så det är klart olämpligt att ge till sin hund om man har tänkt ha den länge.

Det skapar blodbrist, så det är klart olämpligt att ge till sin hund om man har tänkt ha den länge.

Men det är ju jättebra mot fästingar ju! :idea:
Fästingar vill ju ha blod, men om hunden inte har något blod så kommer ju inte fästingen vilja sitta på den! Så man kan nog dra slutsatsen att det är bra mot fästingar. ;)

Hmm, jag läste i en bok så sent som igår att vitlök och purjolök är bland dom värre löksorterna man kan ge sin hund..

varför köper du inte nåt bra medel mot fästingar istället:)?

Jo köpte ett grönt halsband mot fästingar en de hjälpte inte o de va de många som jahar träffat personligen som sa att de va bra men va inte de. nej de där med vitlök är för att ´ja "känner" en tjej som ger 2 vitlöks klyftor per dag till sin hund.

Jo köpte ett grönt halsband mot fästingar en de hjälpte inte o de va de många som jahar träffat personligen som sa att de va bra men va inte de. nej de där med vitlök är för att ´ja "känner" en tjej som ger 2 vitlöks klyftor per dag till sin hund.

Jösses, då får du se till att be henne sluta med det :crazy:

Ursäkta tråd kapningen!
Jag har en fråga,är det lika farligt att ge hunden tillagad lök?
Till saken hör att min hund är dålig på att äta så han brukar få matrester av mig.(blandat med hundmat)Tex idag fick han sås från köttgryta som det var lök i.

Jag har lärt mig att man inte ska ge så mycket köttbullar och så heller för att det är lök i, så jag tror inte att det är så bra heller?

Ojdå!jag använder mycket lök i matlagningen och Laban brukar få resterna.Hur märker man att en hund har blodbrist då?

Ojdå!jag använder mycket lök i matlagningen och Laban brukar få resterna.Hur märker man att en hund har blodbrist då?

Precis som med kakao antar jag att det är så att det är individuellt vad hunden tål. Blodbrist kan resultera i trötthet och yrsel om den är allvarlig och jätteallvarliga bieffekter är död. Verkar hunden pigg mår han troligen bra ändå. Men sluta ge löken och låt kroppen få återhämta sig så att dom röda blodkropparna kan få "föröka" sig igen.

Hunden är pigg o glad,har inte märkt något på honom!
Det var därför jag frågade hur man ser att hunden har blod brist.
Men,man lär sig av misstagen.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
781
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 089
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10