P

pannkakssmet

Jag har börjat ge mina hästar vitlök nu i vinter. Jag undrar om det är bra för mer än immunförsvar och mot "otyg" som mygg m.m som inte är något större problem på vintern...

Jag börjar misstänka att jag kastat pengarna i sjön då mina hästar har ett utmärkt immunförsvar.
 
Sv: Vitlök??

Är det inte bra för hästar som har problem med hosta och luftvägsbesvär också...
Jag har också vitlök till min häst...har kvar sen i somras då hon fick äta det mot myggen/flugorna...
 
Sv: Vitlök??

Jo det stämmer bra det =)
min hästa plutt fick luftvägsproblem i början utav sommaren, när de sommarbetet började.. efter diverse medecin kurer o vet.undersökningar, så är hon helt bra.. och vändningen kom när jag började ge henne vitlöks pulver!!! =)
 
Sv: Vitlök??

Jag ger min ponny i förebyggande syfte då han har lite luftvägsproblem, det är dock inte några problem nu men vitlök är alltid bra.
 
Sv: Vitlök??

Varför började du ge dina hästar vitlök då? :smirk:
Vitlök är bra mot mkt, bl.a luftvägarna å parasiter, typ maskar.Naturligtvis ska man inte låta bli att avmaska trots det.
 
Sv: Vitlök??

Jag ger min häst vitlök bara på sommaren eftersom jag hört att det inte bara finns fördelar med vitlök. Någon som vet bieffekterna?
 
Sv: Vitlök??

puckis skrev:
Jag ger min häst vitlök bara på sommaren eftersom jag hört att det inte bara finns fördelar med vitlök. Någon som vet bieffekterna?

Det sägs att det inte är bra för magen.

Jag har gett vitlök i många år till ett otal hästar och inte sett några negativa effekter dock. Sen har jag i ärlighetens namn inte sett några av de POSITIVA effekterna heller, men jag ger det för att enkelt kunna medicinera hästarna om det behövs.
 
Sv: Vitlök??

ska visst vara bra mot förkylning också. läste allt det var bra för i hästägarnas örtabok och det var då en massa anledningar!! ;) det är då inte dåligt iaf!
 
Sv: Vitlök??

chrysler skrev:
Varför började du ge dina hästar vitlök då? :smirk:
Vitlök är bra mot mkt, bl.a luftvägarna å parasiter, typ maskar.Naturligtvis ska man inte låta bli att avmaska trots det.

Hmm.. vet inte riktigt... :crazy:

Kanske borde ge det till min kompis istället då hennes häst har luftvägsproblem av något slag...
Men det vore iochförsig synd eftersom unghästen älskar det!
Och det är väl ett bra tecken? har hört att hästar i vilt tillstånd själva väljer ut dom örter dom behöver...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
563
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
833
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 550
Senast: super
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 057
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp