Vitaminer & mineraler

Nalasmatte

Trådstartare
Hej
Jag ger mina hästar biopromin och kalk enligt foderstaten dom har uträknade.

Det jag funderar på är om det finns något likvärdigt biopromin fast billigare? Tycker det är så otroligt dyrt.
Jag ger inget kraftfoder alls så de får inget från annat håll heller.
 
Hej
Jag ger mina hästar biopromin och kalk enligt foderstaten dom har uträknade.

Det jag funderar på är om det finns något likvärdigt biopromin fast billigare? Tycker det är så otroligt dyrt.
Jag ger inget kraftfoder alls så de får inget från annat håll heller.

Typ vad som helst. Biopromin har så låga halter mikromineraler att du skulle behöva ge kilon.

Har du mikromineralanalys på höet?
 
Typ vad som helst. Biopromin har så låga halter mikromineraler att du skulle behöva ge kilon.

Har du mikromineralanalys på höet?
Jaså?
Nej det har jag inte

Har bara hunnit kolla kraffts mineraler än så länge och den röda har ju iaf mycket ca.
Får ju hur som helst räkna om foderstaten.. Yippi
 
Hur kan du behöva ge Biopromin och Ca för att balansera din foderstat? Det enda Biopromin i bästa fall kan tänkas innehålla är väl just Ca? Jag hänger inte med alls :D

Jag ger Forageplus mineralblandning. Sammansättning utifrån vad man vetenskapligt vet i nuläget. Man kan köpa lösa mineraler också från dem om man behöver balansera mera.
 
Hur kan du behöva ge Biopromin och Ca för att balansera din foderstat? Det enda Biopromin i bästa fall kan tänkas innehålla är väl just Ca? Jag hänger inte med alls :D

Precis, grovfodret har otroligt lite ca, så ja jag måste ge ca trots biopromin :o

Hoppas på bättre foder denna säsongen
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 485
Senast: Queen
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 630
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp