Vitablock till dräktig häst

Glyrna

Trådstartare
Finns det någon här som har givit vitablock till sin dräktiga häst? Funderar på om det verkligen räcker med bara vitablock och därmed inga andra tillskott även i senare delen av dräktigheten?
Hur har ni gjort?
 
Sv: Vitablock till dräktig häst

Hm...Det diskuteras ju mycket huruvida vitablock egentligen påverkar, possitivt, negativt...
Hade jag ett dräktigt sto skulla jag nog köra "vanligt" mineralfoder för att vara säker. Producenten av Vitablock borde ju veta...
Kolla med din vetrinär för säkerhets skull också eller ngn anna kunnig o området.
Detta är vad jag skulle ha gjort!
Mali
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
508
Senast: WildHorse
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 047
Senast: Görel
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Grazing
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
762
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp