Vit Schäfer

Sv: Vit Schäfer

dom är super trevliga! :love:

knapp*
ingen som har? kan ju inte bara var jag på hela buke... hmmmm..
eller? :confused:

Jag har ingen men en nära bekant till mej har en väldigt fin hane. Men lite för jobbig och "mycke" hund för min smak.

Jag är antagligen fel person att svara på detta men som jag fått lära mej så är den vita varianten en egen ras numera (om den är erkännd som ras vet jag inte)
Dom är vita, otroligt vackra och MYCKE hund!

Haha vad löjlig du är Aliide, du vet mycket väl vad hon pratar om för ras även om namnet blev lite galet :p ;) :D

Jag har en vit herdehundshane på 2,5 år. Tycker det är en trevlig ras att jobba med, och de jag träffat har varit relativit trevliga och föriga hundar. Tyvärr tycker jag att det har börjat komma en del rädslor i rasen och "fega" hundar men jag hoppas att detta är något som komer att vända då det verkar som fler börjar se den vita herdehunden som en jobbanda ras och inte bara en vacker familjehund som den inbland beskrivs som.

Jag är antagligen fel person att svara på detta men som jag fått lära mej så är den vita varianten en egen ras numera (om den är erkännd som ras vet jag inte)
Dom är vita, otroligt vackra och MYCKE hund!

får man en vit valp i en vanlig schäferkull så kan man regga den som herde, om den uppfyller raskraven. det finns vita gener i schäfrar men nån kom på att dom inte fick vara vita.
det heter ju weisse schäfer men för svenska schäferklubben så får du inte kalla dom för schäfer (fast det egentligen är det).

lite ihopplock som står på herdehundarnas hemsida. har tagit det ur minnet, kan vara nått som inte stämmer men jag tror det är rätt

jag ha en vit schäfer hane på 8 år ... fast han bete sig som 1 år ....

lägger in två bild på han ....:D

56268_1197540562.jpg

94859_1197540599.jpg

Hej, har ingen hund överhuvudtaget nu men familjen har haft två tikar :) Både var två underbara familjehundar men helt olika.
Den första som vi hade för ett par år sen var en underbar och vänlig hund som inte gjorde mer än hon skulle. Den andra som vi hade förra året fick vi som valp men kunde inte ha kvar henne pga av att hon var alldeles för rädd och en enmanshund.

Hur som helst, älskar rasen och vill gärna ha en egen en dag. :)
hade tänkt och lägga upp bilder på hundarna som vi hade men vet inte hur man infogar bilder:o

Jag har inte en, men det var en av de raser jag var intresserad av när jag skulle skaffa hund. Det föll dock på att jag upplevde att rasen verkade ganska ojämn mentalt och att det inte verkade vara standard att mentalbeskriva hundarna som gick i avel. Det blev helt lättare att ta en annan ras istället för att chansa. Dock tycker jag fortfarande att de är väldigt vackra! Efter att jag skaffade egen hund har jag kommit i kontakt med två individer; en väldigt trevlig tik som vi gick lydnadskurs tillsammans med och en hane som ägs av en hundinstruktör och som tydligen är rätt förtjust i att bita andra hundar... :crazy:

Lägger ut två bilder på dem hundar som vi hade av rasen vit herdehund:)

White Queen, en underbar hund som var världens snällast och var våran lilla perfekta familjehund.:love:

Nellie, Hunden som inte var helt perfekt men älskade henne ändå. En underbar hund som var väldigt speciell och hade en stor plats i mitt hjärta.:love:

ursäkta ifall bildstorleken blev för stor, men första gången jag lägger upp bilder:d

Någon som har denna underbara ras? har själv 2 tikar. :love:

jag har inte en, men en väldigt god vän och granne har en, wilma (Rolling Dogs Flying Fortuna) som ska få valpar nästa vär är det planerat. :D

verkligen mysiga hundar, har träffat flera av dem och dom är helt LOVELY!! :love:

Fina dom är... det var två äldre damer som hade en väldigt hetsig disskution om rasen på gällivare marknad :D

Tack så mycket:)
Jaså oj där ser man, handlade den hetsiga diskusionen om då? Bara rasen i allmänt eller någonting speciellt? Själv skulle nog den enda hetsiga diskusionen om rasen vara att jag själv vill ha en:angel:

Om rasen skulle godkännas eller inte :p en som tyckte det och en som tyckte att det var helt fel :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 416
Senast: linnsan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 512
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka