Vit ridbyxa m. mörk "sits"

Chima

Trådstartare
Jag tänkte beställa de här ridbyxorna i från b**jes
1126.jpg

Byxan heter "D*mino helskodd"

jag undrar om man får tävla i vita ridbyxor m. mörk "sits" eller får man inte det, måste ha svar snarast då jag måste beställa i morgon senast.
Tacksam för svar...

Sv: Vit ridbyxa m. mörk "sits"

Dom vita har inte svart skoning ;)

Du behöver inte ens ha vita ridbyxor i hoppning, det går bra med vilken färg som helst.

Bara ridbyxorna är ljusare än din kavaj så får de vara vilken färg som helst.

Åh bra att veta detta, har oxå funderat på detta

ramonarunds skrev:
Bara ridbyxorna är ljusare än din kavaj så får de vara vilken färg som helst.
När skall denna myt om ljusa ridbyxor dö ut? Det står ingenting om färg på ridbyxor i hopp-TR. Du kan ha rosa byxor med lila elefanter på om du så önskar. Eller vit kavaj och svarta byxor. Den enda färgen som är reglerad i klädseln i hopp-TR är att man skall ha vit polotröja eller skjorta med vit krage. Alla andra färger är "fria". Du kan ha lila ridstövlar, knallgröna byxor, neongul kavaj och rosa hjälm om du vill...

När skall denna myt om ljusa ridbyxor dö ut? Det står ingenting om färg på ridbyxor i hopp-TR. Du kan ha rosa byxor med lila elefanter på om du så önskar. Eller vit kavaj och svarta byxor. Den enda färgen som är reglerad i klädseln i hopp-TR är att man skall ha vit polotröja eller skjorta med vit krage. Alla andra färger är "fria". Du kan ha lila ridstövlar, knallgröna byxor, neongul kavaj och rosa hjälm om du vill...

Jaha...:o
Men vita ridbyxor är snyggare, o jag vill inte ha rosa :p ridbyxor...

Dom vita har inte svart skoning

Mehh...varför skriver dem inte sådant i katalogen eller på internet då då...tänk om jag ville ha svart skoning då :p :D

Bara ridbyxorna är ljusare än din kavaj så får de vara vilken färg som helst

Jaha...det visste jag inte :o
jag har nästan bara sett ryttare m. vita ridbyxor o svart kavaj, så jag trodde att det var självklart att man skulle ha likadant som alla andra :p

Chima skrev:
Mehh...varför skriver dem inte sådant i katalogen eller på internet då då...tänk om jag ville ha svart skoning då :p :D

varför ska dom skriva det?

dom bruna har brun skoning
dom svarta har svart skoning
dom vita har vit skoning
dom gröna har grön skoning
osv
(dom på bilden har en mörkare grön färg på skoningen..)

Om du vill ha vita ridbyxor med svart skoning är dom här ridbyxorna dom underbaraste av alla :love:
85053_14_41_p.jpg

ridbyxorna är från Sonnenreiter, dom har urbra kvalité och är dessutom supersköna. men sen så kostar det såklart att ligga på topp, byxorna är inte gratis må jag säga.

Jag ska införskaffa ett par sådana snart, så fort plånboken tillåter dvs..
kostar grymt mycket pengar att tävla, ska åka på en nationell och förhoppningsvis SM i sommar, har räknat ut att summan av båda blir 4556:- på ett ungefär..
inte alltid så kul att tävla då, men det är det värt, så ridbyxorna får nog vänta.

PM:a mig om du vill ha mer info om vart du kan köpa dom om det är intressant..

knapplån.

även om det inte står i TR så tycker jag det hör till tävlingsklädsel allmänt :crazy:

Michis skrev:
Om du vill ha vita ridbyxor med svart skoning är dom här ridbyxorna dom underbaraste av alla :love:
85053_14_41_p.jpg

ridbyxorna är från Sonnenreiter, dom har urbra kvalité och är dessutom supersköna. men sen så kostar det såklart att ligga på topp, byxorna är inte gratis må jag säga.

Ja,de var rätt snygga, men tyvärr har jag redan vita ridbyxor och dessutom har jag ändå inte haft råd att köpa dem!:(

dom där är helt underbara, älskar islandsridbyxor :love: har beställ de där :) underbar passform, mkt skönare n tex pikeur, inte lika hög midja som de flesta ridbyxor :d
Så dyra är de inte heller....
Skoningen är mörkgrå o inte svart....

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 213
Senast: Freazer
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 451
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar