Pilo

Trådstartare
Mitt sto har fått små fläckar med vit päls senaste månaden. Först en vid manken, sen nere på magen, nu har jag även upptäckt några på andra sidan. Två vid magen och en uppe vid höften..
Hon har inte haft några sår där vad jag kan minnas. Kan det vara ålder eller mineral/vitaminbrist? :confused:

26703785.jpg

26703787.jpg

26703786.jpg

Sv: Vit päls

Min valack har också en vit fläck vid sidan av magen. Syns inte i simmarpälsen men dock i vinterpälsen. Har också funderat lite på vad det kan vara för något...

Kan vara "birdcatcher spots". Har haft det pa en av mina hastar och dom kom nar hon var ca 10 ar. Dom kom alltid vid fallningen pa varen pa olika stallen och forsvann pa hosten nar vinterpalsen kom. Skramde mig rejalt forsta aret da hon var halsan sjalv och jag hade ingen aning var dom kom ifran. Blev da informerad av en uppfodare om dessa "birdcatcher spots" och det var klockrent pa min hast. Efter det var det alltid spannade vid denna tiden pa aret att se var dom kom. :d Genetik ar alltid roligt....

Mvh Jolene

stämmer, dock ser ts häst ut att vara ett kallblod och birdcatcher (vita) och bend or (svarta) fläckar kommer från fullbloden. men det kanske finns fullblod långt bak även i kallbloden?

min fux har massa svarta och mörkbruna fläckar men även några vita. han har ovan nämnda hästar i sin stam flera gångar om.

Så det kan alltså vara ålder. Oavsett ras. Vore så skönt att kunna slippa tro att det är mineral/vitaminbrist eller så.
Hon är pigg och glad, dock har hon problem med knäna, men annars go för att vara 21 tycker jag

Konstigt jag har hittat liknade fläckar på min bruna 9 åring. Funderade också på vad det kunde vara....

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: The Beast
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 738
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka