Vit längst upp på hoven ?

Urris

Trådstartare
Hej !

När det är blött ute, får min häst ett vitt streck överst på hoven. Nån som vet va detta är ? Ibland blir det även lite "svampigt" :S

Tacksam för svar !

Sv: Vit längst upp på hoven ?

kolla med veterinären eller hovslagare
:confused:

Det är lika som om vi har våra naglar/händer i fukt en längre tid, kolla hur naglar å hud ser ut då:crazy: Vårt fullblod som har boots i hagen får alltid vitaktig kronrand när det är blött ute, efter nån timme utan fukt å boots är det som vanligt igen.

Så ser det ut på alla hästar mer eller mindre. Det är som du redan fått reda på kronranden. Behöver definitivt inte ta ut någon veterinär, det är helt normalt.

helt normalt,de flesta hästar får så.

Tack så mycket alla som svarat ! Då vet ja att de inte är nån fara iaf.. :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 125
Senast: animalasia
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 513
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 869
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit