Vit kräm??

Weeazel

Trådstartare
Hej

Jag tänkte bara fråga, vad är den vita smeten man kletar på hästarnas ben för något? Vad kostar det? Vart köper man det? Och sist men inte minst, är det nödvändigt i lägre klasser, ser det ju nästan bara i högre klasser. JAg antar att det är något som gör benen halare, så att de svårare får sår och småskador på benen, har det någon kylande effekt kanske??:) :bump:

Sv: Vit kräm??

Det är ett slags vaselin som göra att hästarna glider över hindrena/häckar bättre om de går i lite + skyddar mot småsår/lättare skrapskador.
Finns att köpa lite överallt i välsorterade hästbutiker.
Jag tycker inte att det är nödvändigt i lättare klasser.

Det är ett slags vaselin som göra att hästarna glider över hindrena/häckar bättre om de går i lite + skyddar mot småsår/lättare skrapskador.
Finns att köpa lite överallt i välsorterade hästbutiker.
Jag tycker inte att det är nödvändigt i lättare klasser.

Haha, jo jag misstänkte nästan att det var vaselin :p Men ville inte säga något, pinsamt ifall man skulle ha fel :d

Haha, jo jag misstänkte nästan att det var vaselin :p Men ville inte säga något, pinsamt ifall man skulle ha fel :d

Hindercreme finns också. Lite mindre vanskligt än vaselin om man får det på fel ställe.

det skadar inte att vara på den säkra sidan va ;)

D e iof sant, e ju bara en fråga om man känner att man vill lägga pengar på det när det inte är så nödvändigt eller inte. Men man vet ju aldrig, kan ju komma till nytta i värsta fall :d

Vi använder det på vissa hästar i **-ig och sen i ***-ig... men skulle inte säga att det är nödvändigt i lägre klasser än så :)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 962
Senast: Mia_R
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka