Visst har väl dessa sadlar olika bomvidd eller ?

Sv: Visst har väl dessa sadlar olika bomvidd eller ?

Fast det är inte ebay som satt in spärren, det är säljaren som klickat i spärren.

Å den spärren har funnits i flera år, du har bara haft tur att du inte råkat ut för den förrän nu.
Jag vet precis hur frustrerande det är när den kommer upp.

Sissu skriver ju dock att det är ändrat nu det var det jag svarade på.

Tycker faktiskt att det är högst märkligt att jag aldrig skulle ha stött på den om den funnits i många år med tanke på hur mkt jag bjudit på via ebay genom åren.

Måste ju nästan gå in och provbjuda på fler saker nu för att testa om det går att bjuda på någon auktion som står att de enbart skickar till uk men med min vanliga tur så bjuder jag väl då hem en massa saker jag inte vill ha även om jag bara lägger 1£ högre.

Tjaa alla säljare kanske inte ens vet om att spärren finns?
Precis som att du inte visste om den.

Jag har iaf stött på den med jämna mellanrum i flera år.

Det har varit så länge. Och det har egt inget med om det står att de bara skickar till UK att göra, det är massa UK only som man ändå kan bjuda på. Buyer requirements får man bara upp i vissa fall och det är inget man kan utläsa från auktionstexten.

Japp, finns en sadan sparr. "Set buyer requirements"

Jag anvander den sjalv eftersom jag inte vill skicka utanfor uk.

Antagligen har din saljare blockat dig genom att anvanda funktionen for "delivery address" dvs alla kopare som har en delivery address utanfor uk blir blockerade fran att buda pa auktionen.

Om du andrar din delivery address till din vans adress i UK sa bor det fungera utan problem.

Andra req du kan satta ar betalningsmetod (ej paypal = no bid) eller feedback scores, unpaid items etc. Ebay ar kanonbra just pga detta, iallafall fran en saljares pov.

Japp, finns en sadan sparr. "Set buyer requirements"

Jag anvander den sjalv eftersom jag inte vill skicka utanfor uk.

Antagligen har din saljare blockat dig genom att anvanda funktionen for "delivery address" dvs alla kopare som har en delivery address utanfor uk blir blockerade fran att buda pa auktionen.

Om du andrar din delivery address till din vans adress i UK sa bor det fungera utan problem.

Andra req du kan satta ar betalningsmetod (ej paypal = no bid) eller feedback scores, unpaid items etc. Ebay ar kanonbra just pga detta, iallafall fran en saljares pov.

Man kan bara ha en adress inlagd på ebay och nästa lustiga sak är att om du ändrar adressen på ebay så kan du inte betala med ditt paypal då det utförs en automatkoll där att det är samma adress som betalar som har köpt varan. Så finns inget enkelt sätt att ändra adressen, iom att flera saker jag köper skall in i vårt företag måste också det vara rätt som står på köpunderlaget. Så en sådan block ställer till det ordentligt. Har alltid lämnat leveransadress till säljaren efter auktionen i de fall det inte skall gå direkt hit har aldrig varit några problem med det. Fullkomligt trams med andra ord att lägga in sådana blockeringar, det står ju klart och tydligt i auktionen vart de skickar.

Måste ju då även fråga på vilket sätt du anser att det påverkar dig att skicka till andra länder inom eu ? Exakt samma förfarande som inom uk en adress lapp på och posta som vanligt om paketet åker iväg till andra änden av landet eller till ett annat land hur påverkar det dig ? Har aldrig förstått varför vissa väljer att inte skicka till utlandet så länge det håller sig inom eu så att det bara är att posta exakt som vanligt. Skall det tull och grejor är det ju en massa mer bry så där förstår man.

Du kan ha flera adresser.

Du har en Registration address - vilken ar den du ar registrerad pa i Sverige.

Sedan har du en primary postage vilket ar den primara adressen dit gods skickas.
Ska du kopa fran england behover du andra denna till en engelsk adress.
Om ditt Paypal kraver att denna ska matcha kanske du kan uppdatera paypaladressen?

Sedan kan du lagga in fler postal adresses om du vill.
Jag har sjalv 6 olika beroende pa vart jag vill posta.

Det brukar alltid finnas vagar runt.
Ett annat alternativ ar att kontakta saljaren och fraga hur ni kan losa problemet.

Måste ju då även fråga på vilket sätt du anser att det påverkar dig att skicka till andra länder inom eu ?

Det finns inget specifikt val for EU sa da maste jag manuellt valja lander.
Lattast att bara valja bort allt med ett klick istallet.

Ett annat problem ar att jag inte kan ha fast porto, det kostar olika till olika lander.

Jag koper fran USA sjalv och dar accepterar nastan ingen internationella kopare sa jag mailar bara saljaren och da ar det till 99% inga problem att fixa. :)

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 276
Senast: Lavinia
·
Utrustning Har tittat en del på lite olika stigbyglar. Både Free Jump, Sprenger och lite andra. Men det är en sak som slagit mig: Vissa stigbyglar...
Svar
2
· Visningar
2 545
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 494
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Är fundersam över sitsstorlek på akademiska sadlar. Hur är de olika märkena i storlek för byxbak etc? Är i nuläget mest intresserad...
Svar
9
· Visningar
3 264
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka