Vissa kommentatorer...

G

Gebsona

Någon mer än jag som såg huntingen på tv? Tycker det är kasst att L. Parmler och J. Svanlund får vara kommentatorer. I hoppning, visst(bryr mig ej om det). Men hunting eller fälttävlan? Hello, dom hade inget att komma med i terrängen..!

Hittade ett gammalt band från Ribersborg 2002, där dessa två kommenterar. Jises jises, säger jag bara! Okej, det är KANSKE bättre än ingenting alls, men please! Det gäller ju reklam för VÅR sport! Det var mycket bra idé med Viktoria C. och Mr Ulfbåge som pratade under EM.

Tack och hej leverpastej! :cool:

Håller med, dom är hemska i fälttävlan, ingen koll. Han la nog in ett galoppsprång för mycket där. Har ingen aning om hur det är att rida terräng. Nej, vi måste ha någon sakkunnig! Vi får nog snacka med Jana. men han tycker väl att att hopp.snubbarna är bäst oavsett vad det gäller, och fälttävlansfolk inte fattar nåt..

Tror ju inte att Jana har så mycket att säga till om vilka SVT väljer ska kommentera...
Dessutom är ju huntingen bara en showklass så det är väl inget att uppröra sig över?

Däremot håller jag med om att LP inte är speciellt lämplig som expertkommentator i fälttävlan, vilket han med största sannolikhet är den första att hålla med om.

Jag skulle nu kunna skriva en lång monolog om hur SVT inte har ekonomiska resurser att skicka olika experter till samma meeting men jag antar att detta bara var en missnöjestråd.

Jag skulle nu kunna skriva en lång monolog om hur SVT inte har ekonomiska resurser att skicka olika experter till samma meeting ...

*Hrm* men med lite självaktning så "läser" man väl på eller förhör sig något. Det var så många grodor som kom att man häpnar. Jag är ingen expert långt ifrån och är förvånad över deras låga komptens. Jag tror snarare det är ovilja från deras sida. Det bryr sej helt enkelt inte! :mad:

ja jag hoppas Viktoria får kommentera under OS (om hon inte nu är med vill säga)så vi slipper dessa korkade kommentarer.

"Dessutom är ju huntingen bara en showklass så det är väl inget att uppröra sig över?"

Det tycker jag! Tyvärr är det många, som när de ser huntingen, jämför med fälttävlansterrängen och anser att det är samma sak. Vilket det absolut inte är.

Jag tycker att det är pinsamt när de fäller kommentarer som t ex; "Om Mr NN hade varit med i år hade vi kunnat se, till skillnad från de här, att han riktigt rinner nerför trappan snabbt när han rider den."

De flesta som har ett "hum" om terräng VET att man ska ta det lugnt nerför en trappa i terrängen. Det blir lixom lite säkrare så. Jag tycker att den bilden av fälttävlan som de ger tittarna är att vi hafsar oss runt i livsfarligt högt tempo och kastar oss över hindren. Oavsett hur hästarna ligger avståndmässigt, eller om de är lämpliga fälttävlanshästar.

Fruktansvärt dålig reklam. Så JO det är något att bli upprörd över. ;)

"Dessutom är ju huntingen bara en showklass så det är väl inget att uppröra sig över?"

Det tycker jag! Tyvärr är det många, som när de ser huntingen, jämför med fälttävlansterrängen och anser att det är samma sak. Vilket det absolut inte är.
Det håller jag med om, jag går nog tom så långt att jag tycker det är klassen som sådan som är pinsam, inte kommentatorerna.

I år var ju svårigheterna uppenbarligen färre eftersom ingen (av de som visades på TV) hade några hinderfel i "terrängen" och det därigenom bara blev kapplöpning, och en rätt vårdslös sådan av somliga.

DET tycker jag är dålig reklam för fälttävlan om något!

Men jag kan se underhållningsvärdet i klassen som showklass och blir därför inte så upprörd över kvaliteten på kommentatorerna.

F ö tycker jag också att Viktoria var utmärkt som expertkommentator under EM även om jag inte sällar mig till skaran av Ostbåges fans (även om V lyckades över förväntan att få tyst på hans hummanden...).

Ja visst är det irriterande när folk tror att huntingen är Fälttävlan och säger varför är inte du med på den STORA internationella fälttävlans tävlingen :eek:

Stressmoment är det tycker jag och det är synd att jättemånga jämför huntingen med vår sport :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka