visning av häst för amatörer

fia0

Trådstartare
Tänk om man fick drömma lite.....
Jag skulle gärna visa min gamla vallack, mest för skojs skull, men också för att lära mig hur man gör. Men inte skulle jag våga göra det! Att det vid visningarna görs en film som MÅNGA tittar på är bara en liten del i att jag inte vågar.
Tänk om det skulle ordnas en seriös visning för glada amatörer ;).
Jag förstår att det inte går, men tänk så kul.:banana:

Är det någon mer som skulle våga visa sin häst då?

Sv: visning av häst för amatörer

Jag skulle absolut hänga på, bara för att se om man klarar av det :p
Men isf så tycker jag att vi tar det om typ 2år när jag har min (förhoppningsvis) lillkille inriden :D

Jag har tänkt att visa hingsten nu till hösten, men visst, jag drar mig för det just pga att man kommer känna sig som en riktig amatör jämte proffsen.

Jag tror inte det görs någon film i år.

Det är möjligt att jag visar min hingst själv exteriört men ska han visas för totalbedömning får någon annan visa honom.

Kolla på www.idunn.se

Avelsföreningen inom SIF. De letar just nu tränare för att hålla i en kurs för amatörer som vill lära sig att visa häst. Till hösten borde det komma info för eventuella elever. Men jag tror inte någon av kanonerna Johan/Vignir är aktuella tyvärr, de är nog lite för upptagna på själva visningarna för att hinna agera stöd till någon annan även om de nog skulle vilja! Men det finns ju fler med kunskap här i landet!

Själv skulle jag tycka att en "skoj-visning" vars resultat inte räknades in i BLUP-systemet (= mindre press för amatörer) skulle vara jättekul att delta i med min gamla passråtta. Men jag vill nog inte visa honom officiellt just nu iaf.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 482
Senast: Brynja
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30