visa upp samlingar

Migo

Trådstartare
Hur har ni valt att visa upp era samlingar? Bomba mig med tips och inspiration!

Mitt i bygg-yran har jag nu bestämt mig för att jag vill ställa upp alla mina drygt 300 playmohästar i en snygg, dammskyddad display.

Närmast till hands ligger Ikeas Detolf, men jag behöver minst fyra stycken:crazy:, så jag söker lite andra alternativ.

/Migo
som packar upp gamla flyttkartonger med barndomssaker...

Senast ändrad:
Sv: visa upp samlingar

Tror att det är minst en av alla färger som getts ut av den gamla modellen, plus några custom och ett stort antal ponnyer och föl. Slutade samla när de bytte till den nya modellen(2004 eller nått sånt).

Va roligt, kom knappt ihåg att det fanns hästar till Playmobile, men när jag såg dina så minns jag att jag nog hade några. Och kanske en hästtransport till dom också. Ta gärna ett kort på hela din samling när du hittat ett bra ställe att ha den på!

Jag har inga samlingar själv, men IKEA har ju också tex Bestå-hyllor med glashyllor inuti och glasluckor, men då får du ju en färgad träram runt själva hyllan.

Jag har aldrig en sett såna hästar förut men jag är ju gammal. Det jag tänker kring frågan är att om du skaffar vitrinskåp till alla 300 så blir den enda effekten att man kan se att de är MÅNGA. Varför inte ställa några snygga kombinationer i ett enda vitrinskåp och kanske byta lite emellanåt, då kommer de kanske mer till sin rätt. Men det är klart, har du väldigt mycket plats så kan alla 300 i flera skåp bilda en pelargång mitt i rummet och det vore ju effektfullt.

Här är lite av min samling....:o

Har hästar lite överallt, i vita öppna hyllor, vitrinskåp, fler vitrinskåp, barnets rum är fullbelamrat. (bordet har jag själv gjort och vissa av ponnierna har jag också själv gjort)
Kan nån gissa vad jag gillar för nåt? ;)
090906024-1.jpg

090906020-1.jpg

Detta är nog kanske 1/3 av mina hästar
tror det är runt 250 hästar nu, och sen stall och kök och hus och skönhetssalonger, kläder, kläder till både mig och barnet, ritar tavlor på ponnier och har på väggarna...ack ja...

Det kunde inte vara snyggt att köpa/tillverka en djupare tavla med små hyllplan för hästarna? Nu vet jag ju i och för sig att du kanske inte har helt gott om plana väggar :p, men finns det plats på någon vägg så sväljer en tavla i modell större ett gäng hästar utan att ta upp någon golvyta.

DET var smart! IKEAs djupa "Ribba" sväljer en eller två hästar på djupet om man tweakar den lite. Om man köper en stor ram får man ju plats med massa våningar!:idea::bow:

Angelwings:
Blir det inte väldigt mycket städande för att hålla de öppna hyllorna dammfria? Mina samlarobjekt är ju så små (skala 1:22,5) att dammsugare är uteslutet...

D
Angelwings:
Blir det inte väldigt mycket städande för att hålla de öppna hyllorna dammfria? Mina samlarobjekt är ju så små (skala 1:22,5) att dammsugare är uteslutet...
D A M M säger du? Jag känner igen bokstäverna men they make no sense together ;)
Jag får säga att jag inte är särskilt städpedantisk så det blir väl en avtorkning när jag kommer ihåg det. :o

Jag önskar jag kunde göra så med mina My Little Ponies, men de är för stora (och jag än så länge för snål för att vilja betala annat än IKEA-priser på ramar).

Det BLIR jättedammigt till slut om man ska ha de stående i öppna hyllor. Jag har alla mina samlarponys nerpackade just för att det är hopplöst att damma av. Några customs får stå framme, men det är ju lite skillnad på 4 och 100 stycken.
Nu är ju playmo ganska tacksamt att damma av, men frågan är hur roligt det är. :p

Efter att ha packat upp och torkat av hela samlingen igår, känner jag mig inte redo att ha dem i öppna hyllor:crazy: En sån genomgång räcker mer än väl...

Liknande trådar

Hemmet Tyckte det var längesedan här var en tråd där vi visade våra hem, och jag behöver verkligen en sådan tråd nu när det närmar sig flytt...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
29 742
Senast: _Peplis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar