Visa foton

Magiana

Trådstartare
Jag har mängder med foton i datorn som det skulle vara kul att dra fram i ljuset och lägga ut online. Frågan är då var jag ska lägga dem. De ska inte vara enkelt att stjäla dem, så min egen hemsida duger inte riktigt. För en massa år sedan använde jag flickr men nu har jag tappat mina inloggningsuppgifter och jag vet inte ens vilken e-postadress jag hade där så jag kan nog inte återställa det kontot om det ens finns kvar.

Förslag?
 
Förstår inte riktigt hur man gör för att förhindra att ta andras foton på nätet? Detär ju bara att kopiera och klistra in på annat ställe?

Antagligen förstår jag inte rktigt hur du menar? Förklara.
 
Förstår inte riktigt hur man gör för att förhindra att ta andras foton på nätet? Detär ju bara att kopiera och klistra in på annat ställe?

Antagligen förstår jag inte rktigt hur du menar? Förklara.
Det går att förhindra att man kan spara ner en bild på sin hårdddisk med ett högerklick. Det går att dölja den riktiga adressen till bilden och det går att förhindra att någon länkar direkt till bilden för att visa den på annan plats, t.ex. ett forum. Det finns helt enkelt ett flertal sätt försvåra bildstölder. Jag är inte insatt i alla.

Den som verkligen vill stjäla en bild gör det i alla fall, men de flesta tar sig nog inte förbi de spärrar man kan sätta upp, antingen av lättja eller okunskap.
 
Det går att inaktivera högerklick på vissa bildsajter och hemsideplattformar, alltså att det "inte bara" är att högerklicka -> spara. Men det hindrar inte från att ta en printscreen av bilden och spara den istället, med skillnaden att bildfilen inte sparas i sin helhet.

Youpic tillåter inte högerklick på sajten (men som sagt, det går alltid att ta en printscreen). Sedan finns Deviantart som tillåter högerklick men du har även möjlighet att vattenstämpla dina bilder i deras uppladdningsfunktion om du inte vill pyssla med det själv i datorn.

Vill man inte riskera att få idéer, bilder, musik eller video stulet så ska man inte lägga upp det på nätet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 421
Senast: tuaphua
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 617
Senast: qitis
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 099
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 402
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp