Visa bilder på era KANDAR!

Sv: Visa bilder på era KANDAR!

Om jag skulle valt bett till din häst så hade jag valt 12,5 bridong. Ett likadant som den går med ( alltså samma modell) Sen stången på 11,5 och börjat med en snäll stång om du inte ridit på kandar innan.

Hon har ett vanligt tredelat tränsbett nu. Menar du en tredelad bridong?

Ja det brukar vara bäst att ha samma om hon nu trivs på det som bett.

IMG_0361.jpg

Som detta tex. en av de snällaste kombinationer man kan på kandar. Tredelad bridong, stång med lite tungfrihet och korta skänklar.

Ok! Tack för bra svar och illustrerande bild!:)

*KL*
MItt kandar som nu lånats ut till lillasyster i väntan på att jag ska ta upp ridningen igen.
Ett enkelt Jacson:
rosetten.jpg

*KL*

dsc_1352_16274589.jpg

Cornelius kandar började som ett Hubertus Classic, runndsytt. Sen förbättrades det med en HDR-nosgrimma och ett v-format pannaband :)

Jag brukar ha lite svårt för så extremt V-formade pannband, men det låg ju jättefint på din häst. Snyggt!:bow:

Å tack allihopa! Jag var lite orolig att han skulle se ut som en cirkushäst :rofl: Men det blev fint när han var knoppad och man såg hela hans ansikte.

Här är mitt sprillans nya rundsydda Globus Rambo. Ska byta nosgrimman mot en vitfodrad från Döbert som jag beställde igår (väldigt nödvändigt...) samt att det även ska pimpas med mitt 4-radiga os-pannband så fort det kommer.

Inhandlade stång och bridong idag. Hoppas att de ska passa.
rundsytt_kandar1.jpg

rundsytt_kandar.jpg

snyggt! kommer bli såå fint med os pannbandet! :d
vad fick du ge för en rundsydd döbert nosgrimma? :)

Ja, jag tror det kommer bli riktigt snyggt!:love:
Nosgrimman kostade 1195:- från affären nere i Flyinge. Ringde till dem och det skickar hem den till mig. Väldigt trevliga människor måste jag säga.:)

Ååå vad fin Heddan kommer bli!:love: Du måste lägga upp bilder när hon mannekängar.:banana:

NÄSTAN så att du måste komma och plocka upp mig så att jag kan få se Hedwig irl med det kandaret när allting är utbytt och klart ;)

Läckert! :love:
Har sj ett sånt pannband, men mina pållar passar inte alls lika bra i det som din! :p

Shit va tjusig hon kommer bli! :love:
Hur mkt gav du för kandaret?
Glöm inte nått typ av ludd/skydd i nacken till kandaret ;) (fördela trycket jämnare)

Senast ändrad:

:eek:

Jag betalade vara 995:- för min.. Jaja, vad hjälper det när den bara hänger o skrotar:mad: Hästen vill inte ha den, han vill ha sin avbleckta stübben :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En brittisk studie visar att kandar skapar mindre tryck på hästens nosrygg och underkäke än ett tränsbett, vilket kan väcka en ny...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 584
Senast: hundtant
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 596
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 355
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar