Visa bilder på era KANDAR!

Sv: Visa bilder på era KANDAR!

Vad är det för märke på ditt kandar? Har för mig att du har Hubertus, men är osäker? Eller det kanske var tränset?

Fint i alla fall, även om jag skulle ha valt en annan färg (har annan färg på hästen också. :D )

om du ska köpa nytt, lägg till några hundra för att få ett med inåtvända spännen. är såååå mkt snyggare!

mitt kandar ser ut såhär, det är ett hubertus med specialgjord nosgrimma:
Bild012.jpg

med blingade döbert pannbandet som jag satt dit nu
DSCN0003.jpg

är nöjd med det men tycker det är lite för rött..

mitt ena: Germanline nackstycke + sidostycke. Stübben nosgrimma och os pannband.

DSC_0678.jpg

DSC_0625.jpg

Döbertkandar:
IMG_7270.jpg

Måste bara fråga var du köpt padden till nackstycket och vad det är för material?

min stora häst har ett likadant! Jag skulle dock föredragit innåtvända spännen men jag var bara tvungen att köpa ett dubbelsytt... :p Nu är jag på jakt efter ett nackludd eftersom kanten var lite hård för min smak :D

Men pluppen måste ju bort på nosgrimman! :p Sjukt snyggt i övrigt, pannbandet passar riktigt bra på honom.

Här är mitt kandar.Aningen ihop-plockat dock. Har inte kortat ner kindkedjan där än heller..
bild2.jpg

På fl*inge h*st&ryttare :) Den är mkt bra! Blir inte hård av svett och ä rlätt att flytta och formar sig bra. Billig var den också!!

Mmmm, jag vet igentligen ska den det.. Men tja.. Hade det inte varit för att han trivs så bra med denna nosgrimman hade jag köpt en Döbert för länge sedan men jag vågar inte byta nu när det funkar så bra. + att jag använder nosremmen ibland, så tja, den får nog tyvärr vara kvar. Syns ej på håll! :)

Mmm han passar riktigt bra i det, gillar det skarpt!! :love:

Fanns den i brunt också? Fick panikköpa ett svart geléunderlägg bara för att hålla ihop mitt rundsydda träns.. Men vill helst ha ett brunt :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En brittisk studie visar att kandar skapar mindre tryck på hästens nosrygg och underkäke än ett tränsbett, vilket kan väcka en ny...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 584
Senast: hundtant
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 593
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 355
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar