wtf
Trådstartare
dumma jag har lyckats installera virus i datorn
jag fick ett msn meddelande av en kille som jag inte pratat med på säkert 2 år där det stod nånting i stil med "is this you on this foto?" å så var det nån länk som man var tvungen att spara. jag var smart först och sa att jag inte tänkte spara den där, men så skickade han igen nästan samma meddelande och då tog nyfikenheten överhand...
nån slags msdos fil skulle jag installera och dumt nog gjorde jag det, fastän att jag misstänkte nåt virus långt in i bakskallen...
pang pang så ploppade en jäkla massa sidor upp, olika bilder som jag har på datorn och massa reklamsidor.
jag stängde ner datorn eftersom den ploppade upp popups helt okontrollerat. sen när jag satte på den igen verkar det som att en massa program blivit skadade, bland annat msn och min bluetooth enhet till mobilen. om jag bara sätter på datorn nu utan att röra den poppar det upp ca 36 st popups på några minuter...
bland annat en blå sida som säger att jag måste söka genom datorn genom att klicka på länken, sen nån som det står advertisement på... och startsidan har ändrats till findthewebsightyouneed.com eller nåt sånt...
vi har tagit bort de skadade filerna och kört med pestpatrol, men datorn är fortfarande helknas...
är enda utvägen att döda datorn och återuppliva den?