Virkon eller Pioneer, vad är bättre?

Lella

Trådstartare
Min ponny har aningen problem med bärrandsröta och jag har tidigare använt en örtblandning under namnet Pioneer. Läste här på forumet om Virkon-s och började tänka på det, det är betydligt lättare att få tag på än att beställa en tvål/schampoo via nätet, inga postkostnader. Men vad är resultatet, finns här någon som använt båda sorterna och vilken av dem anser ni vara bättre?

Sv: Virkon eller Pioneer, vad är bättre?

virkon/pioneer?????
jag anlitade en hovslagare som verkade ganska hårt samt gröpte ur hoven så mycket det bara gick, vilket resulterade i att han ömmade lite ett par dagar-ingen ridning-....
nu är allt borta!

Jag har inte använt pioneer,men Virkon fungerar bra. Vi har hovis ute var tredje vecka, och börjar nu få bukt med det.
Vi borstar rent varje kväll och sprutar på virkon.

Jag skulle inte våga testa och experimentera utan kontakta en hovslagare jag har förtroende för och rådgöra med denna!

Jag skulle inte våga testa och experimentera utan kontakta en hovslagare jag har förtroende för och rådgöra med denna!

Exprimentera lär man nog få göra ändå om man har röta ....

För det verkar som det är olika vilken behandling som tar .

Mia

Absolut bäst enligt min erfarenhet för dom flesta typer av röta är kopparsulfat, (även om virkon också fungerat på hästen jag har nu). Tyvärr fungerar det bra just för att det är ganska miljöfarligt och därför fantastiskt bra på att döda diverse jordbakterier och har därmed blivit ganska svårt att få tag på nuförtiden. Enda produkten som jag vet nu är "Dry feet" som är sjukt dyr men fungerar bra.

Liknande trådar

• Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 712
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka