Typ vad som helst. Jag har virkat i mycket olika material och anpassat nålen efter garnet. Brukar stå på etiketten vilken storlek som passar.Jag vill börja virka mormorsrutor
Vad behöver jag för nål och garn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typ vad som helst. Jag har virkat i mycket olika material och anpassat nålen efter garnet. Brukar stå på etiketten vilken storlek som passar.Jag vill börja virka mormorsrutor
Som tidigare svarat, du kan virka i vilket nål och garn du vill bara de matchar varandra. Det brukar stå vilken storlek det skall vara på virknålen på själva garnet. Vilket garn du vill ha beror i sin tur lite på vad det är du vill göra och vilket utseende/funktion du vill att det du virkar ska ha .Jag vill börja virka mormorsrutor
Citerar mig själv . Har kommit en bit på projekt tunisiska kuddfodral och funderade på om någon kanske var lite nyfiken på hur det ser ut.Beställde även nio nystan ribbongarn till nya kuddfodral. Tänkte slå mig på tunisisk virkning!
500 maskor! Vad ska du sticka om jag får vara nyfiken. Själv fasar jag lite inför de 325 maskor som mina temperaturplädar ska bestå av...
En tröja. Om den någonsin blir färdig. 10 cm resårstickning på sticka 3 med 500 maskor. Det här kommer ta ett tag...
Jag brukar använda en strumpsticka, men är iofs inget superproffs på stickning så för mig har det räckt.Apropå flätstickning, går det att använda t ex en vanlig strumpsticka som flätsticka? Utan att det blir jättetjorvigt. Hade velat göra en mössa (nu!) med fläta men har ingen flät/hjälpsticka.
Oh ja! Vad som helst som du kan flytta framåt och bakåt. Jag har använt både virknål och stoppnål i kristiderApropå flätstickning, går det att använda t ex en vanlig strumpsticka som flätsticka? Utan att det blir jättetjorvigt. Hade velat göra en mössa (nu!) med fläta men har ingen flät/hjälpsticka.