Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 31933
Tuggar på med Minaret crop. Det är kanske en 7-8 cm kvar på kroppen och knappt några ärmar så det bör gå fort nu. Ska bli jättespännande att blocka den, tror den kommer öppna upp ordentligt
Stickar min Oslotröja!
Hur mycket garn har gått åt till oslotröjan? Ska beställa hem lite garn själv snart, vill ogärna beställa för mycket för att hålla eventuellt överskott till ett minimum
Blir nog totalt lite mindre än 7 st av den här! Men jag stickar mina tröjor längre i både ärmar och kropp än vad som anges. och lika många meter i mohair.
Åh jag vill också! Men känns läskigt
Jag är också sugen på en långkofta.Åh jag vill också! Men känns läskigt
Åh jag vill också! Men känns läskigt
Av den anledningen jag bara kör rundsticka eller resår/moss-varianter och liknande mönster.Den var lättare att sticka än jag trodde! Men då varannat varv stickas från avigsidan tar det lääääänge
Av den anledningen jag bara kör rundsticka eller resår/moss-varianter och liknande mönster.
Några få aviga åt gången är mycket lättare och bekvämare för fingrarna. Samt ger inte problem med olika stickfasthet på olika varv (jag kan verkligen inte göra aviga varv som blir likvärdiga de räta ens om jag anstränger mig och är långsam)
Men åh så fin, jag "hinner" aldrig klart med mina tröjor, jag tycks växa ur dom eller ledsna på dom innan de hunnit lämna stickorna. Så då blir det till att börja om igen :P.
Tack! Jag kör på att jobba intensivt så de blir klara någorlunda snabbt, annars tröttnar jag ocksåMen åh så fin, jag "hinner" aldrig klart med mina tröjor, jag tycks växa ur dom eller ledsna på dom innan de hunnit lämna stickorna. Så då blir det till att börja om igen :P.
Grytlappar och disktrasor tycker jag är enklast att börja med. Då är det inte så noga med storlek och sånt och man kan testa lite olika tekniker.Jag vill lära mig att virka!
Vad börjar jag enklast med? Och vart köper jag prisvärt garn? Har börjat spana in Youtube och funderar på att beställa hem en bok kanske..