Jag hade bara sett till att det blir 42 maskor stickade och tagit dem till hälen, så länge det blir rätt antal du lämnar kvar.Kan man kanske fråga om råd?
Har en strumpstickning där jag fastnat. (jättemånga har tittat och inte kunnat ge råd, men det är inget fel på mönstret tror jag eftersom alla amerikaner och engelskor som lämnat resensioner säger att det är ett superduper mönster och har lämnat ganska långa beskrivningar över vad de gjort utan att säga ngt om hälen) (kanske någon lite mer amerikansk eller engelsk kan förklara för mig?
Heel
...
..
Round 125: Work once across the line 125 of 'heel setup A' only, decreasing as charted in st column 22, and stopping after working the st in column 45. (87 sts)
(Heel setup A row 125 har 41 små färgade rutor (eller i ärlighetens namn 45, men det är för olika storlekar och bortkryssat osv) och en grå, den grå är decreasing rutan. Så jag har nu 40 stickade maskor på mina stickor, men 87 maskor totalt)
The last 42 sts worked will be used to work the heel flap. Set aside the remaing 45 sts, placing them on waste yarn if you wish.
(jag har alltså 40 stickade maskor och 47 icke stickade maskor, vilket ju blir helt wacko, inget antal stämmer med vilka jag ska använda. De flesta tillfrågade anser att jag ska sticka hälen med hjälp av maskorna jag precis stickat och sätta resten på waste yarn. Men ingen kan svara på varifrån jag ska få de två extra maskorna. Ta en ostickad på var sida? (ngn pratade om vändmaskor vad nu det är, det ska vändas och verkar användas maskor till det, men den delen av pusslet har jag inte börjat rota i ännu. Heel flap mönstret precis under Heel setup A (med sina 41-1 rutor) har 42 små färgade rutor, suck. )
Om du har ett runt strumpskaft som det inte finns något fram och bak på i utseendet. Ifall det ska bli det jag tänker på som 'vanliga strumpor' är det bara hur man placerar det som kommer efter i förhållande till var man började med hälen som spelar roll.
Men det var inte någon hjälp att tolka hur mönstret var tänkt...