Görel
Moderator
Inte jag heller, därför funderar jag kring om jag kan ha längre hela stickor istället. Har över 200 maskor på stickan så det blir lite trångt på en vanlig sticka.Ok det har jag inte sett tyvärr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte jag heller, därför funderar jag kring om jag kan ha längre hela stickor istället. Har över 200 maskor på stickan så det blir lite trångt på en vanlig sticka.Ok det har jag inte sett tyvärr
Blir det inte väldigt tungt ? Stickar bara med rundstickor får ont i axlar och armbågar med vanliga stickor.Inte jag heller, därför funderar jag kring om jag kan ha längre hela stickor istället. Har över 200 maskor på stickan så det blir lite trångt på en vanlig sticka.
Det var därför jag försökte med rundsticka men det är för lite att hålla i för mina händer. Stickar i vanliga fall bara vantar och sockor och gör det på fyra strumpstickor vilket funkar bra.Blir det inte väldigt tungt ? Stickar bara med rundstickor får ont i axlar och armbågar med vanliga stickor.
Det var därför jag försökte med rundsticka men det är för lite att hålla i för mina händer. Stickar i vanliga fall bara vantar och sockor och gör det på fyra strumpstickor vilket funkar bra.
Jag skulle helst ha extra långa vanliga stickor, har för mig att jag hade det på 80-talet.Du kan ju sticka tröjor på strumpstickor men du behöver fler än fyra stickor.
Jag skulle helst ha extra långa vanliga stickor, har för mig att jag hade det på 80-talet.
Lägger till att det inte är en tröja jag ska göra utan en kofta.
Låter lovande! Ska kollas uppEnligt uppgifter har nar jag sag suuuper langa stickor i en garnaffar anvander man sadana i Tyskland. De hade ett par kunder fran Tyskland som de tog in special grejor till. Du ar ju lite narmare sa du kan kanske bestalla direkt fran Tyskland.
Titta på Ravelry.comSysterdottern här beställt två virkade hästar. Jag hade ett bra mönster men jag hittar det inte
Googlar för fullt men hittar inget som jag fastnar för direkt.
Någon som sitter inne på ett kalasbra häst-mönster?
Jo, där har jag tittat. Men sökfunktionen är ju kass så jag har inte hittat något.Titta på Ravelry.com
https://www.ravelry.com/patterns/se...&sort=popularity&view=captioned_thumbs&page=1Jo, där har jag tittat. Men sökfunktionen är ju kass så jag har inte hittat något.
Ja, alltså mönster i mängder hittar jag. Jag vill ha tips på ett bra och fint, så jag inte måste plöja igenom alla självhttps://www.ravelry.com/patterns/se...&sort=popularity&view=captioned_thumbs&page=1
76 gratis mönster på virkade hästar.