Virka på beställning?

emlem

Trådstartare
Har fått förfrågan att virka på beställning och har några funderingar.
Prissättning? material ink stoppning ligger mellan 150- 200 beroende på hur många olika färger.
vad hade ni tagit för själva arbetet ak slutpris till kund? ( tillverkningen tar ca 1 dag om jag är ledig)

Låt oss säga att fler är intresserade, Vart går egentligen gränsen för vad man får sälja utan att ha företag?

Tips och förslag är välkomna :)
 
Har fått förfrågan att virka på beställning och har några funderingar.
Prissättning? material ink stoppning ligger mellan 150- 200 beroende på hur många olika färger.
vad hade ni tagit för själva arbetet ak slutpris till kund? ( tillverkningen tar ca 1 dag om jag är ledig)

Låt oss säga att fler är intresserade, Vart går egentligen gränsen för vad man får sälja utan att ha företag?

Tips och förslag är välkomna :)
Vad skulle du betala för en hantverkare som kommer och sätter upp en tapet? Rent krasst kommer man aldrig att få ut de priserna men samtidigt måste man försöka höja priset för hantverkskunandet och inte ge bort sin tid gratis. Det finns rätt många och långa diskussioner på nätet om prissättning på tex vantar på marknader och genomgående är kvinnor dåliga på att ta betalt för sin tid. Men det är svårt, skulle man ta marknadsmässiga priser för sin tid skulle ingen köpa alls. Jag har valt att inte ta emot några beställningar, däremot stickar och virkar jag till vänner och bekanta och ger bort i present.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp