Sv: VIP Tilly

Inte jag men en kompis har en valack född -97 e, Vip Tilly, Pro Vip.

Min morfar köpte en hingst efter honom på Derbyaktionen -98. Han var mkt vacker men ganska liten därför valackades han ganska snart.
Han var nog en av de absolut bästa travare jag någonsin har mött snabb o otroligt travsäker. :banana: Hans enda problem var att han ville för mycket... han pullade konstant, min morfar kunde sitta och bromsa honom runt ett snabbjobb på halmsta o ändå sprang han på 1.11!!! En gång släppte morfar honom för att se vad som hände då avslutade han sista 500 på 1.07... :eek:
Tyvärr så fick han bara gjort två starter i sitt liv, efter ett premielöp och ett kvar så gjorde han en provstart, plötsligt på upploppet galopperade han helt oförklarligt. :confused: När han kom in i stallet och bandaget plåckades av så upptäckte man attsenan var skadad. Den visade sig vara av till 90 %... efter totalt 2 år av vila igångsättning och bakslag :crazy: så var det inte rättvist mot honom att fortsätta så han fick åka till Trapalanda :cry:

jag känneren jättefin valack efter honom.om han inte galopperar från start vinner han allt. så huvet är inte med i alla lägen men det är en otrolig häst

Vi har nyligen fått hem PERLE STAR JO som har gått i pension från travet. Hon är 8 år, fux och en mycket trevlig och vacker häst.
Hon är efter Vip Tilly och undan Mata Hari Brunn. Har en avkomma f. 2005 som heter Star Image. Hälsn.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 430
Senast: Freazer
·
Gnägg Om inte allt för länge släpps VIP-biljetterna till SIHS och jag är lite sugen.. just nu framgår inte allt för mycket på hemsidan kring...
Svar
0
· Visningar
285
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På söndagen somnade Victory Tilly in vid en ålder av 29. Så här minns travsportens profiler honom.
Svar
1
· Visningar
505
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike...
2
Svar
22
· Visningar
1 551
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka