Red_Chili
Trådstartare
Yep! Båda föräldrarna till den här kullen är släthår, så alla valparna blev detsamma. Inte helt vanligtKommer dom där vara korthåriga som vuxna? Tycker det är så himla fint!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yep! Båda föräldrarna till den här kullen är släthår, så alla valparna blev detsamma. Inte helt vanligtKommer dom där vara korthåriga som vuxna? Tycker det är så himla fint!
Vallstirrandet är sjukt provocerande, inte konstigt att hundar reagerar på det alls!Idag tog jag lillwhippen på långpromenad i skogen! Det blev lite längre än väntat eftersom vi råkade gå fel men han är glad och trött i alla fall. Vid ett tillfälle kom en lös BC () och stirrade ut honom tills han fick fnatt - han är hur snäll som helst i hundmöten men det är någonting med vallstirrandet som verkar provocerande. Annars gick det bra.
Visa bifogad fil 129657
Hane eller tik? Det var iaf för några år sedan ganska vanligt med krypta hanar.Det kan vara så att jag får anledning att blanda in mig lite i den här tråden… Någon kanske såg min förvirrade tråd om huruvida jag vill ha en hund till för ett par dagar sedan? Mailet skickades i vilket fall iväg och idag blev det klart att det faktiskt finns en liten whippettikvalp kvar, som kanske kanske vill flytta hem till oss! Vi ska på besök på lördag för att se hur vi matchar. Jag är ju helt nybörjare på whippet/vinthundar. Finns det något speciellt jag bör fråga/ha koll på? Det är ruskigt läskigt att (eventuellt) byta ras till något heeelt annat än jag är van vid…
Alltså randen ovanför nosen på TetraNU har jag äntligen fört över Finlandsbilder från kamera till dator och kunnat lägga ut i alla fall porträttbilderna på valparna!
Under lördagen hade vi som sagt var valpträff. Alla utom en kunde komma, så det var jättekul! Samtliga valpar var glada och framåt, och det var lite svårt att fotografera dem när alla antingen ville rusa runt som tornados eller klättra runt PÅ mig
Nästan 4 månader gamla om jag inte tänker helt fel. Pappa är Lilys morbror, mamma är en tik som har linjer helt från Syrien, Qatar och Turkiet. Lilys morbror är från USA, med linjer som används flitigt på Open Field Coursing (jakt på riktig hare) och även där då många hundar från ursprungsländer nära i stamtavlan. Så, de må se söta ut de här små, men det är rejäla valpar Och helt fantastiska enligt mig.
Hopsu, som född för att vara fotomodell. Tror inte det går att ta dåliga bilder på den här pojken och jag har typ en miljard bilder på honom just därför. Bor nu i USA.
Valp vars tilltalsnamn jag just nu inte har koll på, pinsamt nog
Unna, bor i Finland.
Bono, bor kvar i Finland:
Tetra, även hon kvar i Finland:
Molly, bor i USA med sin pappa:
Fahdah, stannar hos uppfödaren:
De är helt underbara Och vad som inte syns är att Hopsu har en mörk rand i pannan, men den är framför hans andra öra. Här kan man se det lite när han ligger i mitt knä (eller ja, puttar ut mig från fåtöljen )Alltså randen ovanför nosen på Tetra
Vilka söta valpar!
Well, det tar lite tid för mig med bilder. MEN nu har jag i alla fall två bilder på en av mina favoriter från Finlandsresan!Visa bifogad fil 131992Det här är Anoush, en tik på 8 1/2 år som bor hos en vän till mig. Där har hon fått en kull med två valpar (bilder på den ena kommer senare). Hon är född i Tyskland, hennes pappa likaså men bakom honom är det enbart iranska salukis. Mamman har en mixad stamtavla. En del gammalt svenskt och lite tyskt, men mycket nära till massor av iranskt överallt där med.
Anoush var hur rolig som helst, så matmotiverad att hon började dregla när vi lockade med godis för att få henne att stå Påhittig och energisk, en bestämd drottning som samtidigt var hur go och mysig som helst. Det var också tydligt att hon var såväl snabb som smidig när hon busade på tomten. Helt klart en tik i min smak på alla sätt
Det kan vara så att jag får anledning att blanda in mig lite i den här tråden… Någon kanske såg min förvirrade tråd om huruvida jag vill ha en hund till för ett par dagar sedan? Mailet skickades i vilket fall iväg och idag blev det klart att det faktiskt finns en liten whippettikvalp kvar, som kanske kanske vill flytta hem till oss! Vi ska på besök på lördag för att se hur vi matchar. Jag är ju helt nybörjare på whippet/vinthundar. Finns det något speciellt jag bör fråga/ha koll på? Det är ruskigt läskigt att (eventuellt) byta ras till något heeelt annat än jag är van vid…
Ja! Alltså, jag känner mer och mer att jag borde flytta till FinlandHon är så himla vacker!
Ja! En liten tik som flyttar hit nästa fredag!Jag är så nyfiken, blev det nån valp?