VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

__
Jag tycker nog att varenda vinthund här i tråden tillhör kategorin världens finaste hund! ;)

Det är få hundar som inte har någon som tycker den är världens finaste, men klart att vinthundstråden glänser lite extra av elegans, värdighet och skönhet :love:

Så vacker hon är i alla underbara höstfärger!

Tack!

Det är verkligen tacksamt att fota lite "röda" hundar så här på hösten, och nu när mitt foto intresse har ploppat upp igen så lär jag ju bild bomba den här tråden nästan varje dag! :D
Men lite sol ute vore ju inte så fel...

Sol och höst går så fint hand i hand. Extra bra är om man också kommer ihåg sin kamera när kombinationen stämmer. Blir så inspirerad av era fina bilder att jag förmodligen kommer att hänga upp min kamera på ytterdörren med en stor "Användes vid sol"-skylt :idea: :D

Jag håller med, alla vinthundar är fantastiskt vackra! Fast mitt hjärta klappar så klart lite extra för afghanerna. Kan ärligt säga att det inte finns en enda sort av vinthund som jag inte skulle kunna tänka mig att ha eller ta hand om, men alltid en afghan.

Det är få hundar som inte har någon som tycker den är världens finaste, men klart att vinthundstråden glänser lite extra av elegans, värdighet och skönhet :love:

Precis så! :D

Hanna: SMHI säger sol i början av nästa vecka, håll tummarna för att det inte ändras! Kanske vi kan ta en liten fotopromenad med fyrbeningarna om det blir bra väder?

I onsdags kom dom :love: Den första 8.35 på morgonen och den sista 00.00 på natten mellan torsdag och fredag...
Ja det tog som sagt tid och var besvärligt för min älskade tjej...
I tisdags kväll började hon blir orolig och vandra runt.. Natten mellan tisdag och onsdag så sov vi mellan hennes värkar. Klockan 8.10 på morgonen började hon krysta och 8.25 gick vattnet sedan kom valp nummer 1 som sagt tio minuter senare. Mellan första och andra gick det nästan 3 timmar och då var Maya alldeles slut. Det tog ytterligare över en timma och då åkte jag in till Skara. Efter röntgen och värkstimulerande dropp så kom två på raken.
Sedan var det stopp länge. Vi gjorde allt. Efter flera timmar och mer dropp kom valp nummer fem. Hon dog tyvärr ungefär en timma efter förlossningen.
Dom sista två plockades med snitt.
Min älskade tjej var såå tapper och hennes valpar är så fina :love::love:
Jag är en stolt och glad uppfödare!!!
Nu mår dom alla bra!!

Valpar7.jpg

Brindeltik.jpg

Rdhane.jpg

VAPPLISAR! VALPPLISAR! VAAAPPLISAR!!!! :bump::bump::bump::bump:
Och vad ÄR det för söt liten gråaktig filur som ligger bakom den vita med brunt huvud på första bilden? :love: Jag kräver närbild på den :angel:

Tack visst är dom underbara!! :love:
Vill helst behålla allihop :rofl:

Bakom ligger antingen fawnpojken eller blåbrindlepojken.
Båda ser blåa ut på kort.
Bilder kommer därför på båda :laugh:

Blbrindelhane2.jpg

fawnhane.jpg

Alltså.. den på nedersta bilden... :love::love: Den kommer bli världsvinnare, det lovar jag :angel: Hur kommer färgen bli på honom när han blir stor?

Alltså.. jag blir smått valpsugen. Ingenting kan vara sötare än vinthundsbäbisar... jag vill pussa liiite i alla fall... nu. Bums på en gång... Zala är skendräktig, hon kan få bli mamma åt den där lilla pojken så kan han komma hit imorgon så att jag får pussa lite :angel:

Grattis!!!!!:banana:

Gud va roligt, ta verkligen hand om tjejen nu för det lät som hon hade det jobbigt:(
MEN...gud va fina dom är!!! Jag vill ha den som ser precis ut som mor sin:love:underbar.

:bump::banana::bump::bow::love:

Tack :love:
Ja jag tar hand om min prinsessa på bästa sätt!! :love:
Dotterna som är lik henne vill jag verkligen behålla som det känns nu :love:

Hanna: SMHI säger sol i början av nästa vecka, håll tummarna för att det inte ändras! Kanske vi kan ta en liten fotopromenad med fyrbeningarna om det blir bra väder?

Låter jätte kul! Om jag inte har dött av svininfluensan...är febrig och hostar för tillfället...:(

Men Miiko är frisk och har inte sprungit ordentligt på en vecka nu så hon skulle nog inte vilja annat än att bli jagad av Waha:)

Men hua! Drick enorma mängder vatten och håll dig lugn så blir du nog bra rätt fort. Hojta till när du orkar ge dig ut :)

Grattis till valparna! Synd att det blev så jobbigt för Maja bara. Själv är jag nog inne på Red_Chilis spår, den lilla blåbrindelgrabben är urfin så honom kan du skicka upp när du vill!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka