Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förövrigt håller jag med: SLD, in med bilder!![]()
Det står tamigfan överallt där riktigt raskunnigt folk skrivit, att en saluki inte har sluttande rygg! Även om det här uttrycks genom "höftknölarna är aldrig lägre än manken". VARFÖR lyssnar inte folk på det?! Jag blir tokig.
Hey! Akilles kommer att bli en super snygging!!!!!
Dom är verkligen jätte fina allihop och nu börjar man dessutom se att dom är vinthundar![]()
Jag är ju mest insatt i Whippet och där håller hundarna på att skjuta i höjden!
Det är också en del som vill dela rasen i en utställnings och en LC variant.
Samma med Skottsk hjorthund.
Miiko t.ex är en stor tik. Var ett tag sedan jag mätte höjden, men jag skulle beställa täcken och då ska hon ha L täcken! Hon är större än Viggo och hans uppfödare säger att han kanske blir för stor...
Överdrivna bakdelsvinklar, framlutande front, sluttande rygglinje, lång-låg form och hjorthals är vad din saluki MÅSTE ha för att bli champion idag.
![]()
Om han förändras efter mina röda sträck samt får lite höjd i benen stämmer bildtexten!![]()
Jo jag VEEEET!Men samtidigt har Y hela tiden hållit en jämn typ, därför blir man lite oroad när han plötsligt skjuter iväg åt olika håll.
Hur som, ibland känner man nästan för att ge upp med salukis... När man ser vart utvecklingen bär hän... Salukis SKA inte se ut så här, men ingen vågar fan höja rösten! "Oh no, prata inte högt om det, det kan bli upphov till dålig stämning inom SvSr"
Oh yes, vad är anatomiskt felaktiga hundar mot dålig stämning...![]()