Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)
herrejösses! det va rena grekiskan för en amatöranvändare som jag
Får nog be min datanörd till kille visa mig.....
Men iaf så ser ni min lilla vinthundskille i rutan till vänster
Han blir 3 år nu i november och heter Loke.
Ja, fast kennel namnet är Monsieur Prosper,men han ser grovt förolämpad ut om jag kallar han det
Tror att namnet Loke gör att han känner sig cool och större än vad han är
Vi har vart på lite småutställningar, och det har gått ok. På de större vinthundsutställningarna är konkurrensen lite för tuff då han har alldeles för mycket vitt i ansiktet. Det beror så mycket på vilken domare det är,tyvärr.
Men detta visste jag vid köpet och tanken va aldrig att ställa ut honom. Loure Coursing har han inte fattat vitsen med ännu. Däremot att jaga på rakt spår tycker han är skitkul

Vi har gått en del lydnad och lite agility, men min tid räcker inte till för att vidareutveckla detta. Så vi kör våra egna lydnadsträningspass själva för tillfället.
Lokes främsta sysslor är att reta vår katt, vara stallhund med tillhörande viktiga sysslor, och ligga under ett gosigt täcke och mysa
han är riktigt bortskämd och sitter till och med på en egen stol vid matbordet för att titta på när vi äter. Hm, ok då, jag måste väl erkänna att jag ger han lite från bordet
Han är alltid med mig överallt,även på jobbet. Jobbar jag kväll så får han dock nöja sig med husse, men det är inte lika bra som att vara med mig
Han har en dålig ovana som är riktigt jobbig och det är att han inte kan låta bli att skvätta på kattlådan när han kommer åt
Loke bor med sin lilla familj,dvs, jag, dottern, killen, katten, hästarna i Göteborg
hoppas jag lyckas lägga in bild snart, annars har jag några på "min profil"