Vintertäcke till Nordsvensk

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 916
I

Ingrid och Lukas

Hej,

Vill ha ett varmt, välsittande vintertäcke till vår Nordsvensk. Priset är inte avgörande faktor kan tänka mig lägga ner lite mer pengar för att få ett riktigt fint täcke som passar.

Har märkt på de täcken jag köpt till honom att han är bred över bogen så det är lite svårt att få te.x. Hööks Thermo Master täcken att sitta helt bra på honom. Har ni några tips eller erfarenheter av detta?

~Ingrid

Sv: Vintertäcke till Nordsvensk

Är det inte lite tidigt att tänka på vintertäcke nuu? Och nordsvenskar brukar väl inte vara så frusna av sig att dem behöver gå med vintertäcke på sommarn? Hihi
Fast det är ju aldrig fel att vara ute i god tid ;)

Har för mig att Horseware har täcken som är speciellt utformade för hästar med mycket bog,Bucas har även "plattor" att fästa längst fram på täcket som gör täcket större över bogen...

Hw XL för kraftigt byggda hästar...
AAAE03.jpg

Bucas som ser ut att ha lite mer plats framtill...
power_turnout_classic_cut.jpg

Hej,

Ska kika på dem båda, det översta är väl Rambo täcke gissar jag? Vart i Sverige är det bästa priserna på dem? Det känns som om det blir ett sådant för att prova i alla fall.

Jag har en stor kallblodstravare, som mer ser ut som en bruksnordsvensk. Hon är väldigt bred om bríngan.
Jag brukar inte ha några problem med att hitta täcken till henne, de enda som inte passar är de med hals.
Bästa täcket hitintills är ett Källqvist Light Protector (regntäcke med fleecefoder). Köpte det för fem år sedan för omkring 600 kronor och det håller fortfarande. Dock brukar jag numera impregnera det en gång om året.

Immer

Liknande trådar

Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
388
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 826
Senast: Murray
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Fiorano
·
R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 145
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka