Vintertäcke till korthåring hund

E

elezdam

Ny har första snön fallit så nu känns det som det är dags att börja fundera på ett täcke till vovven. (Grand Danois)
Det kan ju bli ganska kallt här uppe om vintrarna och hunden gillar att vara ute så det är kanske bäst att inför skaffa ett rikigt bra vintertäcke.

Har ni något förslag?:bump:

Sv: Vintertäcke till korthåring hund

OJ! Har ni redan fått snö! :eek:

Vad har din vovve för färg samt hur stor är den över ryggen? :p

Jag letade igenom lite hundshopar på internet, men hittade inte så mycket snyggt för stora hundar. Du kan ju leta lite själv. Den här sidan har de flesta hundshoparna: http://www.k9.se/viewOther.php?id=264 Om man orkar leta sig igenom alla ;)

Ja, det är deprimerande, och blött som tusan :P

Han är ca 85 cm över ryggen nu, men han har nog inte riktigt vuxit färdigt ännu.

Bild976.jpg

WOW, riktigt snygg hund! Både själva hunden och färgen. :love:

Jag tycker att det mesta "snygga" kläderna, jackorna osv man ser på internet är mest för småhundar. Men jag ska kika lite mer och kolla om jag hittar något för din snygging. :p

Tack! :bow: :banana:
Synd bara att han inte har två stycken kulor i säcken så jag får ställa ut honom. :p :devil:

Vad du är snäll, jag är så dålig på att leta.. :D

Haha, vilket ordval du använde :bow::bow:
Tråkigt, det hade kunnat bli jättefina valpar.. jag skulle ha varit intresserad av en :love:

Jag har kollat på massor av sidor nu, och de flesta täckerna går bara upp till 70 cm på ryggen :crazy: knäppt.

Har själv en whippet som går med täcke nästan jämt nu när det börjar bli ruggigt ute, bara älskar sina täcken:love:har en som specialsyr täcken till bara den rasen eftersom de är lite spciellt formade!
Kolla om du måste specialbeställa, annars finns det fina täcken i de flesta djuraffärer!Eskadron har tex mycket fina täcken till hundar även.

Jag sydde egna täcken till min Grand Danois, perfekt söndagssyssla :D

Han var stor och grov så de flesta täcken var för korta/snäva och det bästa med att sy själv är att själv få välja vilken färg, material och tjocklek täcket ska ha...

Sist jag använde en symaskin svor jag på att jag aldrig skulle utsätta mig för det igen så det tror jag inte är något alternativ för mig :D Blir väl till att specialbeställa då..:angel:

Hittade ett täcke.. orbiteck(eller är det typ en.. maskin av något slag?) eller va tusan det nu hette men det var ju hrm.. rätt dyrt! Men å andra sidan, vad gör man inte för sina älsklingar

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 248
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 460
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
2 192
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 893
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka