Vintertäcke m. hals

zanzan

Trådstartare
Jag bara tjatar om mina täcken :o

Men nu är det dags att klippa pållan. Hon ska bara klippas halsen och under magen... Men eftersom hon är frusen så vill jag skaffa henne ett täcke med hals. Det ska vara minst 300g.

Men jag vill ha MASSOR av tips på bra täcken (tycker dock horsewear är för dyra) Jag vill också veta för och nackdelar med fast hals v.s avtagbar hals.

Egentligen känns det onödigt att köpe ett med avtagbar hals för hon har massa tjocka vinter täcken - men utan hals.

Har kollat på ett Rhino Wug nånting på nätet men jag är lite rädd för att beställa...:crazy:

tack på förhand med hopp om många kloka svar!!

Liknande trådar

Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 607
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 805
Utrustning Just ett sådant är jag ute efter. Måste vara FAST hals och inte avtagbar-vill inte ha en massa spännen och skit i halsen. Vill ha...
Svar
19
· Visningar
1 970
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag känner bara till HW men de har inte direkt täcket jag söker så nu vill jag gärna ha hjälp! Följande önskas: * LÄTT täcke med...
2
Svar
23
· Visningar
3 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat