Vinterskor kallt väder

Wysiwyg

Trådstartare
Vad har ni för vinterskor i stallet? Behöver tåla snö och kyla ner mot -20 i uteridning och ner mot -30 i stalljobb även om det inte blir så långa perioder ute då eller så många dagar det är så kallt. Men behöver tåla väta, snö och kyla bra. Typ stadiga vinterkängor som även funkar att rida ut i.

Jag köpte muckboots, arctic (tror jag det var). Rider inte i dom men har dom i stallet. Dom ska hålla värmen ner till 30 minus. Jag fick fotsvett och frös inte ett dugg vid 20 minus. Men det är inte så ofta vi har det så kallt här.

Även jag har Muckboots. Använder de flera timmar varje dag under vintern både vid stalljobb och promenader. Här är det ofta mellan -10 och -20 och någon period med -30. Fryser inte men vid ca -20 har jag ullstrumpor i. Annars bara vanliga bomullsstumpor. Jag har herrmodellen så de blir för breda för att rida med. Men jag vet flera som har dammodellen som rider i sina. Mina är 7 år nu i vinter och ser ut som nya.

Jag köpte ett par Ariat Bromont Pro förra året och var supernöjd! Frös inte om fötterna en enda gång, bra grepp när det var halt och smidiga. Riktigt sköna skor. Har dock aldrig ridit i dem och vi har inte riktigt lika kallt som du beskriver så kan inte säga hur de står sig i sån jättekyla.

Muckboots är bland den bästa investering jag gjort inför vintern i stallet!

Hade dom och ullsockor och raggsockor på en kall clinic en gång. Det slutade med att jag fick ta av mej raggsockorna för det blev alldeles för varmt 😅 Inen av de runt mej hade samma problem 😇

Jag köpte ett par Ariat Bromont Pro förra året och var supernöjd! Frös inte om fötterna en enda gång, bra grepp när det var halt och smidiga. Riktigt sköna skor. Har dock aldrig ridit i dem och vi har inte riktigt lika kallt som du beskriver så kan inte säga hur de står sig i sån jättekyla.

Oo tack, ariat hade jag ju glömt! Älskar mina Ariat heritage och kvaliten på dem tycker jag har varit helt outstanding. Använde dem intensivt i flera år, hade paus på 6 år då de låg i källaren och nu har jag börjat om med dem igen och de håller ännu! Bromonten såg lite klena ut för "riktiga vintern" men hittade däremot ett par som hette Extreme paddock som skulle kunna funka med en tjocksocka i! Det är ju ändå inte så ofta det är -30 och då brukar jag ändå inte rida men runt -20 kan det ju vara rätt långa perioder.

Jag köpte muckboots, arctic (tror jag det var). Rider inte i dom men har dom i stallet. Dom ska hålla värmen ner till 30 minus. Jag fick fotsvett och frös inte ett dugg vid 20 minus. Men det är inte så ofta vi har det så kallt här.

Även jag har Muckboots. Använder de flera timmar varje dag under vintern både vid stalljobb och promenader. Här är det ofta mellan -10 och -20 och någon period med -30. Fryser inte men vid ca -20 har jag ullstrumpor i. Annars bara vanliga bomullsstumpor. Jag har herrmodellen så de blir för breda för att rida med. Men jag vet flera som har dammodellen som rider i sina. Mina är 7 år nu i vinter och ser ut som nya.

Muckboots är bland den bästa investering jag gjort inför vintern i stallet!

Hade dom och ullsockor och raggsockor på en kall clinic en gång. Det slutade med att jag fick ta av mej raggsockorna för det blev alldeles för varmt 😅 Inen av de runt mej hade samma problem 😇

Ett par muckboots får det bli, verkar toppen för stalljobb och hagplumsning, ska se om jag hittar ett par dammodeller så kanske jag kan rida i dem också! Tack för tips! :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 176
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka