Vinterpäls?

T

Tomaten

jag hade planerat att klippa min häst nu till vintern, trots att det går ute dygnet runt(de fick komma in igår kväll) har han inte satt någon tätare päls än de små fjun han fick när vi släpte ut dem på betet.I går hade det regnat, rätt så kraftig men det var ca 15 grader och kommer dit och hästen står där och huttrar och är blöt in till pälsen, tog ju in honom och torkade o värmde upp honom
Hur ska jag göra, jag vill ju att ha ska säta päls lite grann ialalfall men jag vill ju inte bara knuffa ut honom och läta honom stå där och frysa och få ont i ryggen.som det är nu måste han ha ett regntäcke med filt foder och det är ca 10 grader varmt, liiite regn om han inte ska frysa och få ont i ryggen(han får ont när han fryser har jag märkt)
så har ni nåt bra tips.Han får b-vit, de ska ju vara bra för pälsättning

Sv: Vinterpäls?

Brukar han få vinterpäls?

Vissa sätter helt enkelt inte vinterpäls, de kan man inte klippa utan man får täcka de.

Sv: Vinterpäls?

Vet inte när han kom i mitten av vintern förra året hade han ingen eller väldigt lite för årstiden och jag trodde han var klippt.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: Freazer
·
Hästvård Nu börjar det bli lite kallare och hästarna börjar sätta vinterpäls. Vissa börjar raka de för att de inte ska bli svettiga, och andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 575
Senast: Aionee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka